حکم محرميت زن و شوهر پس از پيوند سر به بدن ديگر

فتواي جالب يک مرجع تقليد (1)

حکم محرميت زن و شوهر پس از پيوند سر به بدن ديگر

با توجه به اين که تا به امروز، علم پزشکي به قدري پيشرفت نکرده که بتوان عمل پيوند سر دو انسان را به هم انجام داد، به نظر مي رسد، حضرت آيت الله شيرازي با پيش بيني خود اين فتوا را براي آن زماني صادر کرده که علم چنان پيشرفتي کرده باشد که انجام چنين عمل جراحي مسير شود.
به گزارش شيعه آنلاين، مرحوم حضرت آيت الله سيد «محمد شيرازي» از مراجع تقليد قم که در سال 1380 هـ ش درگذشت، در بخش استفتاءات جديد توضيح المسائل خود در مورد حکم فردي که سر وي به بدن فرد ديگري پيوند زده مي شود، فتوايي صادر کرده که خواندن آن جالب به نظر مي رسد.

متن کامل اين فتوا به اين شرح است: اگر در صورت امکان سر انساني را به ديگري پيوند زنند، مانند اينکه سر انساني محتضري را قطع کرده بر بدن انساني قرار دهند که مثلا از سر درد شکايت دارد، ظاهرا انسان جديدي خواهد شد و در اين صورت احکام صاحب سر و احکام صاحب بدن بر او جاري نخواهد شد و در اين مسأله فروع و احتمالات بسياري است که به جهت اختصار از آن صرف نظر مي کنيم.

از فتواي فوق چنين برداشت مي شود، اگر براي مثال سر یک زن به زن ديگري پيوند زده شود، انسان جديدي به وجود خواهد آمد و اين يعني اين که فرد جديد هم به شوهر و بستگان صاحب سر نامحرم مي شود و هم به شوهر و بستگان صاحب تن.

گفتني است با توجه به اين که تا به امروز، علم پزشکي به قدري پيشرفت نکرده که بتوان عمل پيوند سر دو انسان را به هم انجام داد، به نظر مي رسد، حضرت آيت الله شيرازي که با تأليف صدها جلد کتاب به نام «سلطان المؤلفين» شهرت يافته بود، با پيش بيني خود اين فتوا را براي آن زماني صادر کرده که علم چنان پيشرفتي کرده باشد که انجام چنين عمل جراحي مسير شود.

ازدواج وزيرخارجه آلمان با همجنس

ازدواج وزيرخارجه آلمان با همجنس

وستروله پیش از این در سال 2004 هم جنس باز بودن خود را به صورت رسمی اعلام کرده بود و گفته بود که این مسأله مشکلی برای وی به وجود نخواهد آورد.
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مشرق، روزنامه آلمانی "بیلد" نوشت که "گیدو وستروله" وزیر خارجه این کشور روز جمعه مراسم ازدواج خود را با "مایکل مرونز" شریک تجاری خود به صورت رسمی برگزار کرد.

"یورگن نیمچ" شهردار بُن، این مراسم را با حضور تنها 20 نفر از حانواده‌های دو طرف اداره کرد.

سخنگوی حزب لیبرال آلمان این خبر را رد یا تأیید نکرد و در عین حال تنها به این نکته بسنده کرد که مرونز و وستروله می‌خواهند این موضوع به عنوان یک مسأله شخصی باقی بماند.

وستروله (48 ساله) و مرونز (43 ساله) فعالیت‌های تجاری زیادی با هم دارند.

وستروله پیش از این در سال 2004 هم جنس باز بودن خود را به صورت رسمی اعلام کرده بود و گفته بود که این مسأله مشکلی برای وی به وجود نخواهد آورد.

احتمال وقوع آتشفشان در شهر نجف

احتمال وقوع آتشفشان در شهر نجف

به گفته شاهداني که به منطقه الحياضيه واقع در پنجاه کيلومتري غرب نجف اشرف سفر کردند، دماي زمين در اين منطقه بسيار بالا و شکاف هاي بزرگي در اراضي آن ايجاد شده و دود سفيد رنگي که از اين شکاف ها خارج مي شود، درختان منطقه را به رنگ سفيد درآورده است.
به گزارش شیعه آنلاین، پايگاه اطلاع رساني 'دنيا الوطن' که در غزه منتشر مي شود، نوشت: خروج دود و گرما از زمين هاي اطراف شهر نجف اشرف در جنوب غرب عراق موجب نگراني و آماده شدن ساکنان آن براي ترک منطقه شده است.

ساکنان منطقه 'الحياضيه' در حوالي نجف اشرف از شنيدن خبرهاي مربوط به خروج دود سفيد رنگ و گرما از زمين و احتمال آتشفشان، نگران و از منازل خود خارج شدند.

طبق اعلام سازمان زمين شناسي عراق، خروج دود و گرما در اين منطقه، مساله اي طبيعي و ناشي از بالارفتن درجه حرارت و گرماست.

منطقه الحياضيه و باديه نجف عراق با بيش از 400 کيلومتر وسعت تا مرز عربستان سعودي امتداد دارد و سرشار از منابع کاني کشف نشده است.

به گفته شاهداني که به منطقه الحياضيه واقع در پنجاه کيلومتري غرب نجف اشرف سفر کردند، دماي زمين در اين منطقه بسيار بالا و شکاف هاي بزرگي در اراضي آن ايجاد شده و دود سفيد رنگي که از اين شکاف ها خارج مي شود، درختان منطقه را به رنگ سفيد درآورده است.

اهالي منطقه که خود را براي خروج از منطقه آماده کرده اند، معتقدند، اين ها نشانه وقوع آتشفشان است.

سرهنگ 'ثامر الخفاجي' يکي از فرماندهان مرزي عراق در اين باره گفت، پس از آنکه اهالي منطقه الحياضيه به ما اطلاع دادند که از زمين اين منطقه دود سفيد خارج مي شود و شکاف هاي بزرگي در زمين ايجاد شده است، براي جلوگيري از هر گونه حادثه اي، مانع ورود افراد به اين منطقه شديم و گشتي هايي در نزديکي منطقه مستقر کرديم ولي با اين حال يکي از افراد گشت که سعي کرده بود به منطقه نزديک شود، دچار سوختگي از ناحيه ساق پا شد. وي افزود: زمين اين منطقه بسيار نرم است و به سرعت زير پا فرو مي رود و هر روز نيز بر وسعت آن افزوده مي شود.

در همين حال،‌ 'صائب الزاملي' مدير بخش زمين شناسي استان نجف اشرف گفت، نشانه اي از وقوع آتشفشان به چشم نمي خورد، اين يک پديده طبيعي و ناشي از گرماي زياد در تابستان است و هيچ خطري براي منطقه ندارد.

پیروزی ‏های بزرگ شیعیان در پاراچنار

پیروزی ‏های بزرگ شیعیان در پاراچنار

شیعیان پاراچنار نیازمند دعای همه‏ی شیعیان جهان هستند. / با خواندن «سوره‏ی مبارکه‏ی حشر» و یا «دعای جوشن صغیر» آنها را در این جنگ نابرابر تنها نگذاریم...
به گزارش شیعه آنلاین، در ادامه‏ی درگیری‏های جدید در منطقه‏ی شیعه‏نشین "کرم ایجنسی" در پاکستان، شب گذشته شیعیان پاراچنار با حمله به کوهستان‏های شلوزان، علاوه بر آزادسازی روستای "خیوص" (بر وزن خیبر)، روستاهای غصب‏شده‏ی پیشین را نیز از دست غاصبان خارجی آزاد کردند.

تعداد شهدای این حمله، 8 نفر از شیعیان شهید و حدود 100 نفر از تروریست‏های تکفیری هلاک شدند. همچنین رزمندگان شیعه، تعدادی از تروریست‏ها را دستگیر و مقادیر زیادی سلاح‏های سنگین به غنیمت گرفتند.

هم‏اکنون اکثر تروریست‏ها فرار کرده و عده ای نیز در روستای "نرئی" ـ واقع در دامنه‏ی کوه مرزی "سپید کوه" ـ استقرار یافته‏اند.

پس از این تحولات، نیروهای دولتی که از پیروزی غیرمنتظره شیعیان شوکه شده بودند، از صبح امروز یکشنبه حملات خود را به مواضع شیعه و عامه‏ی مردم در شلوزان آغاز کردند. حمله بالگردهای ارتش تاکنون 2 نفر شهید و 3 نفر زخمی برجای گذاشته است. نیروهای دولتی ظهر امروز حملات خود را علیه شیعیان شدت بخشیدند.

بر اساس آخرین گزارش‏ها، دولت تعداد زیادی از طالبان را در اونیفورم نیروهای شبه‏نظامی به منطقه گسیل داشته و احتمال می‏رود که آنها امشب به مواضع شیعه حمله کنند و مناطق آزاد شده را یک بار دیگر به غاصبین و تجاوزگران خارجی تحویل دهند.

شیعیان پاراچنار؛ نیازمند دعای ما
شیعیان پاراچنار که سه سال و نیم است تحت فشار هستند و اینک دور جدیدی از حملات به آنها آغاز شده است، نیازمند دعای همه‏ی شیعیان جهان هستند.

کمترین وظیفه ماست که با خواندن «سوره‏ی مبارکه‏ی حشر» و یا «دعای جوشن صغیر» آنها را در این جنگ نابرابر تنها نگذاریم. منبع:ابنا

صحابه چشم چران

صحابه چشم چران
نویسنده: مقداد علوی
ترمذی در سنن الترمذی – تفسیر القرآن – سوره الحجر ج 5 ص 296 روایت شماره 3122 و ابن ماجه در سنن ابن ماجه – کتاب اقامه الصلاه و السنه فیها – باب الخشوع فی الصلاه روایت شماره 1046 و احمد بن حنبل در مسند – مسند عبدالله بن العباس ج 5 ص 5 روایت شماره 2783   چنین می گویند :
" حدثنا قتیبة حدثنا نوح بن قیس الحدانی عن عمرو بن مالک عن أبی الجوزاء عن ابن عباس قال : کانت امرأة تصلی خلف رسول الله صلى الله علیه و سلم حسناء من أحسن النساء فکان بعض القوم یتقدم حتى یکون فی الصف الأول لئلا یراها ویستأخر بعضهم حتى یکون فی الصف المؤخر فإذا رکع نظر من تحت إبطیه فأنزل الله { ولقد علمنا المستقدمین منکم ولقد علمنا المستأخرین }   "
( ابن عباس می گوید : زنی زیبا از زیبارویان ، پشت پیامبر نماز می خواند . برخی نماز گزاران ( از صحابه ) ، در صف اول نماز ایستادند تا مبادا او را ببینند و برخی دیگر نیز در صف آخر ایستادند تا وقتی رکوع می روند از زیر بغل به او نگاه نمایند . پس خداوند آیه { ولقد علمنا المستقدمین منکم ولقد علمنا المستأخرین } را نازل فرمود )
آلبانی در مورد سند این روایت در کتاب " السلسله الصحیحه " ج 5 ص 608 بعد از بیان مصادر این روایت ، آن را تصحیح نموده است و تصحیح وی در ذیل این روایت در حاشیه کتب سنن ترمذی و ابن ماجه موجود است .
حاکم حسکانی این روایت را در " المستدرک علی الصحیحین " کتاب التفسیر – تفسیر سوره الحجر نیز آورده در ذیل آن می گوید :
" هذا حدیث صحیح الاسناد و لم یخرجاه "
( اسناد این روایت صحیح است و شیخین آن را بیان نکرده اند )
ذهبی نیز در تلخیص خود بر مستدرک حاکم ، در مورد این روایت می گوید : صحیح .
صحابه ای که این چنین خود را در مقابل یک زن زبیا ناتوان و زبون می دیدند ، چگونه می خواهند مصداق عدالت برای مسلمانان باشند ؟

تصاویری از تبلیغات جالب و بازی با سوژه‌ها

تصاویری از تبلیغات جالب و بازی با سوژه‌ها






























بزرگترین تار عنکبوت جهان، به طول دو اتوبوس

بزرگترین تار عنکبوت جهان، به طول دو اتوبوس
دانشمندان دانشگاه پورتو ریکو برای نخستین بار توانستند هویت بافنده تار عنکبوت عظیمی که در سال 2008 بر روی رودخانه‌ای در ماداگاسکار کشف شده بود را تعیین کنند.

به گزارش مهر، این تار عنکبوت که از یکی از قدرتمندترین مواد بیولوژیکی جهان ساخته شده است، محصول گونه‌ای جدید از عنکبوتها به شمار می‌رود که عنکبوت درختی داروین نام دارد.

مطالعات جدید نشان می‌دهند عنکبوت درختی داروین قادر به ساختن عظیم‌ترین تارهای عنکبوت در جهان است که هیچ عنکبوت دیگری توانایی ساخت آن را ندارد. این تارهای کشف شده که گاه طولی برابر دو اتوبوس شهری دارند از جاذبه‌های توریستی این منطقه نیز به شمار می‌روند.
اما این تارهای عظیم و سازندگان آنها تا کنون ناشناخته باقی مانده بودند تا اینکه محققان دانشگاه پورتو ریکو آنها را دسته بندی کرده و قصد دارند گزارش مطالعات خود را در نشریه Arachnology منتشر کنند.

مطالعات نشان می‌دهند این گونه جدید تنها عنکبوت در جهان است که از توانایی ساخت تارهای عظیم برخوردار است، در حالی که گونه‌های دیگر شاید تنها قادر به ساخت کره‌های مرکزی-ساختارهای مارپیچی بزرگی در مرکز تارهای عنکبوت-بزرگتری باشند اما این نوع از شبکه‌های تار عنکبوت بزرگ ویژه عنکوبتهای درختی داروین است.
با وجود بزرگی و استحکام بالای این تارها که دو حاشیه رودخانه را مانند پلی به هم متصل می‌کنند، عنکبوت درختی داروین از این این ابزار تنها برای شکار جانداران کوچک، حشراتی مانند سنجاقکها و دیگر حشرات مشابه استفاده می‌کند، در حالی که دانشمندان انتظار داشتند شکار شدن پرندگان یا حداقل خفاشها را در چنین توری طبیعی بزرگی شاهد باشند.

بافندگان این شبکه‌های طبیعی معمولا عنکبوتهای ماده هستند. عنکبوتهای نر و جوان نیز بافت تار عنکبوت را به عهده دارند اما پس از ورود به سن بزرگسالی این رفتار را ترک کرده و تمامی انرژی خود را به جفت یابی اختصاص می‌دهند. این عنکبوتها از ظاهری برخوردارند که به راحتی می‌توانند خود را بر روی پوست درختان استتار کنند.
تارهای این عنکبوت از دو نوع رشته خاص تشکیل شده‌اند، تارهای کششی برای اتصال دادن و حفظ شبکه تار عنکبوت به درخت، و تارهای چسبنده که برای شکار قربانیان استفاده می‌شوند.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، زمانی که حشره‌ای در تار گیر می‌کند، برای نجات خود تقلا کرده و ارتعاشات ناشی از این تقلا عنکبوت را هشیار می‌کند. سپس عنکبوت قربانی خود را در پیله‌ای از تارها پیچیده و کنار می‌گذارد تا در زمان فراغت خود آن را بخورد.

امروز رخ داد؛ وقوع چند زمين لرزه در كشور


امروز رخ داد؛ وقوع چند زمين لرزه در كشور
زمين لرزه‌اي به بزرگي ۳.۳ در مقياس امواج دروني (ريشتر) ساعت 00:26:07 دقيقه و 7 ثانيه روزيك‌شنبه حوالي فيروزكوه در واقع در استان تهران را لرزاند.
زمين لزره حوالي نورآباد استان فارس و فيروزكوه را لرزانده است.

به گزارش خبرگزاري ايلنا، زمين لرزه اي به بزرگي ۳.۳ در مقياس امواج دروني (ريشتر) ساعت 00:26:07 دقيقه و 7 ثانيه روزيك شنبه حوالي فيروزكوه در واقع در استان تهران را لرزاند.

از شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران ، مختصات اين زمين لرزه ۳۵.۸۴ درجه عرض شمالي و 87 / 52 درجه طول شرقي اعلام شده است.

وقوع زمين لرزه در حوالي طرود در استان سمنان

زمين لرزه اي به بزرگي 3 در مقياس امواج دروني ( ريشتر ) ساعت 7 و 41 دقيق و 39 ثانيه امروز حوالي روددر استان سمنان را لرزاند.

بر اساس اين گزارش مطابق با اطلاعات شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران ، مختصات اين زمين لرزه ۳۵.۴۲ درجه‌ي عرض شمالي و ۵۴.۷۰ درجه‌ي عرض شرقي اعلام شده است.

همچنين زلزله اي به بزرگي ۲.۵ ريشتر در حوالي نودان در استان فارس ، زلزله اي به بزرگي ۳.۱ ريشتر ،حوالي خانوك در استان کرمان، را نيز لرزاند.

توقف پذيرش دانشجو در 12 رشته دانشگاهی

توقف پذيرش دانشجو در 12 رشته دانشگاهی
وي مديريت ، علوم اجتماعي ، سياسي، حقوق و روانشناسي را برخي از اين رشته هاي عنوان کرد و گفت: با توجه به اين تصميم اگر دانشگاهي بخواهد اين رشته ها را تأسيس کند پذيرش دانشجو براي اين دانشگاهها در اين رشته ها منوط به بازنگري سرفصهاي دروس خواهد بود.

جزئيات تغيير کتاب هاي درسي

جزئيات تغيير کتاب هاي درسي
کتاب هاي قرآن چهارم و پنج ابتدايي، کتاب راهنماي معلم سوم ابتدايي، تعليمات ديني اول راهنمايي و فارسي سال سوم راهنمايي از کتب جديد التاليف هستند.همچنين امسال به دانش آموزان سه مقطع راهنمايي در هر سال به ترتيب 10 جزء مصحف از قرآن کريم ارائه مي شود که در پايان سال سوم 30 جزء کامل از قرآن را خواهند داشت.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش جزئيات تغيير کتاب هاي درسي در سال تحصيلي 90-89 را تشريح کرد و گفت: در صورت تصويب برنامه درس ملي کتاب هاي اول و ششم ابتدايي با محتواي جديد تاليف مي شود.

به گزارش مهر، دکتر بهرام محمديان در نشست خبري که پيش از ظهر امروز در سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: درخواست نهادها و سازمان هاي مختلف براي ورود مطالب جديد در کتابهاي درسي يا تاليف يک کتاب جديد بررسي مي شود و اگر در راستاي مصالح کلي و اصلي نظام باشد، اجرا مي شود.

وي با بيان اينکه هيچ کتابي با عنوان تربيت سياسي در وزارت آموزش و پرورش تاليف نشده است ، گفت: ممکن است معاونت پرورشي در راستاي فعاليت هاي فوق برنامه جزوه يا مطالبي را با عنوان مجله منتشر کرده باشد.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش افزود: تنها ما در کتاب مطالعات اجتماعي مطالبي را با عنوان آگاهي سياسي از گذشته داشته ايم که در راستاي اهداف هشت گانه تاليف کتب درسي يعني توجه به ساحت اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و ...است.

محمديان درباره تغيير کتاب هاي درسي همزمان با تغيير نظام آموزشي گفت: توليد کتاب هاي درسي بايد براساس برنامه درس ملي باشد و چون هنوز سند تحول بنيادين به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي نرسيده ، امکان بررسي و تصويب اين برنامه در شوراي عالي آموزش و پرورش فراهم نشده تا طبق آن کتاب هاي درسي را تغيير دهيم.

وي افزود: در صورتي که برنامه درس ملي به تصويب برسد ، تغيير متون کتاب هاي درسي در پايه اول و ششم ابتدايي آغاز و در سال تحصيلي 91-90 اعمال مي شود.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سئوالي درباره جداسازي پژوهش از اين سازمان و ادغام آن در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: اين موضوع صحت ندارد، تنها بحث اين است که دو پژوهشکده اي که زير نظر سازمان مشغول به فعاليت هستند در پژوهشگاه مطالعات ادغام شوند که البته اين پيشنهاد به شوراي عالي اداري داده شده و در صورت تصويب پژوهشکده ها از بدنه سازمان جدا مي شوند ولي قرار نيست که بحث پژوهش از سازمان تفکيک شود.

محمديان با اشاره به تغيير متون درسي در سال تحصيلي جديد گفت: کتاب هاي قرآن چهارم و پنج ابتدايي، کتاب راهنماي معلم سوم ابتدايي، تعليمات ديني اول راهنمايي و فارسي سال سوم راهنمايي از کتب جديد التاليف هستند.همچنين امسال به دانش آموزان سه مقطع راهنمايي در هر سال به ترتيب 10 جزء مصحف از قرآن کريم ارائه مي شود که در پايان سال سوم 30 جزء کامل از قرآن را خواهند داشت.

محمديان افزود: آشنايي با احکام در رشته معارف در سال اول دبيرستان، حسابان سوم رياضي نظري، جامعه شناسي يک، منطق سال سوم انساني جزو کتابهاي جديد التاليف هستند.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي از برگزاري جشنواره فيلم رشد با محور «خليج هميشه فارس» از هفتم تا چهاردهم آبان ماه در تهران خبر داد و گفت: تا کنون يک هزار و 300 فيلم داخلي و خارجي به اين جشنواره ارسال شده است.

ساخت مسجد شیعی برای اسکیموها

ساخت مسجد شیعی برای اسکیموها

«احمد الخلف» مهندس عراقی که متولد شهر بصره از طراحان این مسجد و یکی دیگر از ساکانان قطب شمال است که بیش از 9 سال در این منطقه ساکن است و حمایت دیگر مسلمانان اینوویک برای پیشبرد ساخت مسجد را عاملی مهم در پایان طرح توصیف می‏کند.
به گزارش شيعه آنلاين، یک شیعه عراقی آرزوی اسکیموهای مسلمان در منطقه‏ای در قطب شمال یعنی برپایی نماز در مسجدی بزرگ در این منطقه را برآورده کرد.

دکتر «حسین قستی» شیعه عراقی است که طرح ساخت نخستین مسجد قطب شمال در منطقه "اینوویک" کانادا را با عنوان "مسجد آخر دنیا" عملی کرده است.

وی با اشاره به سختی‏های ساخت این مسجد عنوان کرد: مانع بزرگ برای ساخت این مسجد مسائل مالی و شرایط محیطی بود که توانستیم با جمع‏آوری پول و حل مشکلات آن را به انجام برسانیم و اکنون مسجدی به مساحت 457 متر مربع و با تجهیزات مناسب در اختیار داریم.

نزدیک به 80 مسلمانی که در این منطقه زندگی می‏کنند و سال‏ها از داشتن یک مسجد محروم بودند عمدتاً مهاجرانی هستند که از کشورهای عربی به آنجا مهاجرت کرده‏اند و در اینوویک که جمعیت آن نزدیک به سه هزار و 700 نفر است ساکن هستند.

البته پیش از این مسلمانان برای برپایی مناسک دینی خود در نمازخانه‏ای متحرک از جنس چوب و به طول 7 متر و عرض 3 متر نماز را برپا می‏کردند.

«احمد الخلف» مهندس عراقی که متولد شهر بصره از طراحان این مسجد و یکی دیگر از ساکانان قطب شمال است که بیش از 9 سال در این منطقه ساکن است و حمایت دیگر مسلمانان اینوویک برای پیشبرد ساخت مسجد را عاملی مهم در پایان طرح توصیف می‏کند. منبع:ابنا

پاداش 180 هزار دلاري آمريکا براي هتاک قرآن

پاداش 180 هزار دلاري آمريکا براي هتاک قرآن

دعوت جونز براي آتش زدن قرآن، خشم مسلمانان جهان را برانگيخته و در نهايت وي را از انجام اين کار منصرف کرد، اما عداه اي از همفکرانش اين اقدام وقيحانه را انجام داده و قرآن را در مناطقي از آمريکا به آتش کشيدند.
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از «شبکه خبر دانشجو»، منابع آمريکايي اعلام کردند که مقامات شهر گاينسويل در فلوريدا در صددند که از تلاش هاي جونز، باني به آتش کشيدن قرآن با بيش از 180 هزار دلار حمايت کنند.

پليس گاينسويل اعلام کرد که بيش از 100هزار دلار و دفتر فرماندهي پليس بخش الاچوا نيز 80 هزار دلار براي حمايت جاني از جونز اختصاص داده است.

در همين حال سخنگوي پليس اين شهر تاکيد کرد: بسياري از سازمان هاي امنيتي بيش از يک ماه براي تامين امنيت مکان هايي که جونز در آنها حضور مي يافت و همچنين محلي که قرار بود قرآن در آنجا به آتش کشيده شود، وقت صرف کرده اند.

اين در حالي است که دعوت جونز براي آتش زدن قرآن، خشم مسلمانان جهان را برانگيخته و در نهايت وي را از انجام اين کار منصرف کرد، اما عداه اي از همفکرانش اين اقدام وقيحانه را انجام داده و قرآن را در مناطقي از آمريکا به آتش کشيدند.

وهابی ها هم هرمی شدند!

وهابی ها هم هرمی شدند!

به گفته يکي از اعضاي برگشته از اين فرقه رهبران اين گروهک ضاله از اعضاي خود خواسته اند که در اين طرح هريک از اعضاء جديد که به اين فرقه انحرافي مي پيوندند وظيفه دارند عضو جديدي را نيز جذب اين فرقه نمايند.
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از جوان، به تازگي سران فرقه انحرافي وهابي قصد دارند از روش جذب هرمي ها استفاده نمايند.

به تازگي سران فرقه ضاله وهابيت با الگو برداري از نحوه جذب در شرکت هاي هرمي ، طرح جديد را جهت فعاليت هاي تبليغي و افزايش هواداران خود ارائه نموده اند.

به گفته يکي از اعضاي برگشته از اين فرقه رهبران اين گروهک ضاله از اعضاي خود خواسته اند که در اين طرح هريک از اعضاء جديد که به اين فرقه انحرافي مي پيوندند وظيفه دارند عضو جديدي را نيز جذب اين فرقه نمايند.

گفته مي شود اين فرقه با شناسايي افراد نيازمند با استفاده از پول و ديگر نيازهاي اين افراد، آنها را تطميع نموده و فرد را تحت فشار قرار مي دهند تا جذب اين فرقه گردد.

تبليغ تبادل همسر در مطبوعات استراليايي!

تبليغ تبادل همسر در مطبوعات استراليايي!

براي نمونه در ستون صفحه اجتماعي يکي از مجلات معروف استراليا، نوشته: بياييد شما هم يک بار همسر خود را با دوستتان عوض کنيد و مزه چنين تبادل همسري را بچشيد. خواهيد ديد با چه قيمت ارزاني به بهترين لذت دست مي يابيد و زندگي يکنواختتان از يکنواختي خارج مي شود.

افزايش دزدي شبانه از صندوق هاي صدقات

افزايش دزدي شبانه از صندوق هاي صدقات

با فعال سازي اين سيستم الکترونيکي، شهروندان مي توانند از طريق خودپرداز، صدقات خود را بوسيله کارت اعتباري نيز پرداخت کنند. بدون شک اين نوع صندوق صدقات به دليل الکترونيکي بودن، از امنيت بالاتري برخوردارند و از دستبرد افراد سارق در امان خواهند بود.
به گزارش شيعه آنلاين، مشاهدات خبرنگار ما حاکي از افزايش چند برابري دزدي شبانه از صندوق هاي صدقات شهري که اکثرا به کميته امداد امام خميني (ره) تعلق دارد، خبر مي دهد. به نظر مي رسد يکي از عوامل موفقيت اين دزدان در دست يابي به هدف خود، رسيدگي و خالي کردن دير به دير اين صندوق ها توسط مأموران مربوطه است.

در همين راستا در يکي از حوادث کشف شده توسط نيروهاي پليس، دو دزد حرفه اي که در هشت ماه گذشته بيش از 25 ميليون تومان از صندوق هاي صدقات شهر مشهد را به سرقت برده بودند، با مورتور سيکلت مسروقه به دام افتادند.

روابط عمومي پليس مشهد در اين باره گفت: تيم آگاهي کلانتري شهرک 36 مشهد ساعت 10 شب سيزدهم شهريور ماه به دو جوان موتور سوار که وسيله نقليه آنها فاقد پلاک بود مظنون شدند و در بازرسي از آنان مبلغ نسبتا زيادي وجه نقد به همراه يک قيچي کوچک کشف کردند. پس از بازداشت و بازجويي از اين دو مظنون، آنان به دزدي بيش از 25 ميليون تومان از صندوق هاي صدقه طي هشت ماه گذشته اعتراف کردند.

از سوي ديگر براي نخستين بار 200 دستگاه «صندوق صدقات خودپرداز الکترونيکي» در مراسمي با حضور سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) و مدير بانک انصار در تهران و تمامی استان هاي کشور رونمایی شد. با فعال سازي اين سيستم الکترونيکي، شهروندان مي توانند از طريق خودپرداز، صدقات خود را بوسيله کارت اعتباري نيز پرداخت کنند. بدون شک اين نوع صندوق صدقات به دليل الکترونيکي بودن، از امنيت بالاتري برخوردارند و از دستبرد افراد سارق در امان خواهند بود.

بزرگترین جنایت وهابيون در طول تاريخ

به بهانه سالروز هشتم شوال؛

بزرگترین جنایت وهابيون در طول تاريخ

«طبراني» در کتاب "الکبير"، «محمد بن سنجر» در کتاب "مسند" و «إبن شبة» در کتاب "أخبار المدينة" از «أم قيس بنت محصن» که خواهر "عکاشه" بود نقل کرده اند که با حضرت پيامبر (ص) به بقيع رفت. در آنجا رسول الله (ص) به وي گفت: در اين قبرستان هفتاد هزار نفر دفن مي شوند که بدون حساب و کتاب وارد بهشت خواهند شد و صورت آنان مانند ماه شب بدر است.
به گزارش شيعه آنلاين، هشتم شوال، سالروز حزن‏انگیز تخریب بارگاه ائمه بقیع است؛ جنایتی که بی‏تردید بزرگ‏ترین جنایت فرهنگی قرن بیستم به شمار می‏رود. در گزارش حاضر به بررسی جامعی درباره تاریخچه، خاستگاه و بازتاب این جنایت بزرگ پرداخته شده است:

پيامبر به زيارت بقيع مي رفت
در کتاب «صحيح مسلم» که از کتب اصلي اهل سنت به شمار مي رود، در حديث شماره 974 آمده: رسول الله (ص) آخر شب به بقيع مي رفت، و مي فرمود: "السلام عليکم دار قوم مؤمنين، وأتاکم ما توعدون، غداً مؤجلون، وإنا إن شاء الله بکم لاحقون، اللهم اغفر لأهل بقيع الغرقد".

«طبراني» در کتاب "الکبير"، «محمد بن سنجر» در کتاب "مسند" و «إبن شبة» در کتاب "أخبار المدينة" از «أم قيس بنت محصن» که خواهر "عکاشه" بود نقل کرده اند که با حضرت پيامبر (ص) به بقيع رفت. در آنجا رسول الله (ص) به وي گفت: ((يُحشر من هذه المقبرة سبعون ألفاً يدخلون الجنة بغير حساب، وکأن وجوههم القمر ليلة البدر)). ترجمه: در اين قبرستان هفتاد هزار نفر دفن مي شوند که بدون حساب و کتاب وارد بهشت خواهند شد و صورت آنان مانند ماه شب بدر است.

مساجد تخريب شده در چنين روزي
پيروان فرقه ضاله وهابيت علاوه بر قبور ائمه و غيره که در چنين روزي تخريب کردند، تعدادي مسجد از جمله مسجد الکوثر، مسجد الجن، مسجد أبي القبيس، مسجد جبل النور، مسجد الکبش و غيره را نيز به بهانه هاي مختلف تخريب کرده و با خاک يکسان نمودند. آنان حتي به قبر «عبدالمطلب» جد حضرت محمد مصطفي (ص) رحم نکردند.

بقیع کجاست؟
تاریخ "بقیع الغرقد" یا "قبرستان بقیع" به دوران قبل از اسلام می‌رسد. مردم مدینه قبل از هجرت مسلمانان، اجساد مردگان خود را در دو گورستان "بنی‎حرام و "بنی‎سالم" و گاهی نیز در منازل و خانه‌های‎شان دفن می‌کردند ولی بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، بقیع ـ که در نزدیکی مسجد و منزل پیامبر(ص) قرار داشت ـ تبدیل به قبرستان رایج مسلمانان گردید.

گفته شده است اولین کسی که به توصیه پیامبر(ص) در بقیع دفن شد «جناب عثمان بن مظعون» بود که از اصحاب خالص پیامبر(ص) و ارادتمندان امیرالمؤمنین علی(ع) به شمار می‌رفت. سپس برخی از شهدای اُحُد در این محل دفن شدند و بر شرافت آن افزوده شد.

پیروان مکتب اهل‏بیت(ع) به دلیل آنکه پيکر مطهر چهار امام معصومشان ـ امام حسن مجتبي، امام سجاد، امام محمدباقر،ا مام جعفر صادق (عليهم السلام) به همراه فاطمه بنت اسد مادر و ام‏البنين همسر اميرالمومنين(ع) و اسماعیل فرزند امام صادق ـ در اين قبرستان مدفون است به آن توجه دارند. دیگر مسلمانان جهان از فرقه‏ها و کشورهای گوناگون نیز به دلیل وجود این چند قبر و نیز قبور بسیاری از خاندان و اصحاب پیامبر(ص) ـ مانند ابراهیم فرزند پیامبر(ص)، صفیه عمه پیامبر(ص)، امهات المؤمنین همسران پیامبر(ص)، دختران یا ربائب پیامبر(ص)، تعدادی از شهدای جنگ‏های صدر اسلام و شهدای واقعه حرة ـ به این مکان توجه ویژه دارند ؛ اما خشونت و جمود وهابیان مانع از بهره‏گیری مناسب و آگاهی مسلمانان جهان از تاریخ دینشان می‏گردد.

"بیت الاحزان" یعنی مکانی که حضرت فاطمه زهرا(س) در آن برای پدر بزرگوارش(ص) و نیز ستم‏هایی که بر وی و همسرش رفته بود می‏گریست نیز در همین مکان قرار دارد.

«مالک بن انس» امام مذهب مالکی و «عثمان بن عفان» خلیفه سوم هم در این قبرستان مدفون‏اند. البته خلیفه سوم پس از قتل، در بیرون از بقیع دفن شد اما با گسترش بقیع از سوی «معاویه» هم‏اکنون در داخل آن قرار دارد.

یوم الهدم
در شوال سال ۱۳۴۳ هـ.ق. (می 1925 میلادی) وهابیان به سرکردگی «عبدالعزیز بن سعود»، پس از از پیروزی بر «شرفای حاکم بر حجاز» و اشغال مکه ، روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، آن را اشغال نمودند.

آنان پس از اخراج مأموران عثمانی، در هشتمین روز این ماه، اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور آن ـ مانند قبر عمو، پسر و زنان پیامبر اکرم (ص)، قبر ام‏البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع)، قبر اسماعیل فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر ـ کردند. آنها حتی قصد داشتند گنبد و بارگاه خود پیامبر (ص) را نیر تخریب کنند که به دلایلی موفق به انجام این کار نشدند.

غارت اموال وقفی
آنها ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی ، امام سجاد ، امام باقر و امام صادق ـ علیهم السلام ـ قرار داشت را از جا در آورده ، بردند.

اما این اولین حمله آنان به مدینه نبود . آنان چند سال بعد نیز یک بار دیگر به مدینه هجوم برده ، پس از یک سال و نیم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصزف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشیای گرانبهای حرم پیامبر (ص) و تخریب و غارت قبرستان بقیع نمودند. طبق نقل تاریخی آن ها در این حمله چهر صندوق مملو از جواهرات مرصع به الماس و یاقوت گرانبها و حدود یکصد قبضه شمشیر با غلاف‏های مطلا به طلای خالص و تزیین شده به الماس و یاقوت و ... به یغما بردند.

جنایات دیگر وهابی‏ها
حمله به مدینه و تخریب قبور مطهر بقیع، تنها دست‏اندازی آنان به مقدسات اسلامی نبود. بخشی از این جنایات به قرار زیر است:

1. حمله به کربلای معلی: در ماه ذی القعده سال 1316 امیر سعود در رأس نیروهای بسیاری از مردم نجد و حبوب و حجاز و تهامه و نواحی دیگر به قصد عراق حرکت نمود و کربلا را محاصره کرد. سپاه مذکور باروی شهر را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند. مردم کوچه و بازار را به قتل رسانیدند و نزدیک ظهر با اموال و غنائم فراوان از شهر خارج شدند. خمس اموال را خود سعود برداشت و بقیه را به هر پیاده یک سهم و به هر سوار دو سهم قسمت کرد (یعنی با مردم و اموال کربلا، معمبه کفار را کردند)! مورخان وهابي نوشته‏اند: "… گنبد روي قبر (يعني قبر امام حسين عليه السلام) را ويران ساختند و صندوق روي قبر را که زمرد و ياقوت و جواهرات ديگر در آن نشانده بودند، برگرفتند و آنچه در شهر از مال و سلاح و لباس و فرش و طلا و نقره و قرآن هاي نفيس و جز آن‌ها يافتند، غارت کردند و نزديک ظهر از شهر بيرون رفتند در حالي که قريب به 2000 تن از اهالي کربلا را کشته بودند."

2. حمله به نجف اشرف: سعودبن عبدالعزيز، پس از قتل و غارت در کربلا، متوجه نجف اشرف گرديد و آن را محاصره کرد و تعدادی از مردم نجف را به قتل رساند. نخستين اقدام مردم نجف اين بود که خزانه حرم اميرمؤمنان على(ع) را به بغداد منتقل ساختند تا مانند خزانه حرم نبوى به غارت نرود. پس از آن آماده دفاع از وطن و جان خود شدند. رهبر مردم در دفاع از شهر نجف، عالم بزرگ شيعه «علامه شيخ جعفر کاشف‏الغطاء» بود که علماى ديگر نيز او را يارى مى‏کردند. تعداد وهابيان مهاجم به نجف 15000 تن بودند که 700 نفر از آنان به هلاکت سيدند و بقیه بناچار از شهر عقب نشستند و به غارت نواحى و اطراف پرداختند.

3. حمله به طائف: اين فقط شيعيان و اماکن مقدسه آن‌ها نبودند که وهابيان ددمنشی خود را در آن به نمايش گذاشتند؛ بلکه مکه مکرمه و طائف نيز از حملات آنان در امام نماند. "جميل صدقي زهاوي" در خصوص فتح طائف مي‏نويسد: "طفل شيرخواره را بر روي سينه مادرس سر بريدند، جمعي را که مشغول فراگيري قرآن بودند کشتند، چون در خانه‌ها کسي باقي نماند، به دکان‌ها و مساجد رفتند و هر کس بود، حتي گروهي را که در حال رکوع و سجود بودند، کشتند. کتاب‌ها را که در ميان آن‌ها تعدادي مصحف شريف و نسخه‌هايي از صحيح بخاري و مسلم و ديگر کتب فقه و حديث بود، در کوچه و بازارافکندند و آنها را پيمال کردند".

ریشه این جنایات
اگرچه "حب دنیا"، "بی‏دینی"، "بی‏سوادی" و "اخلاق بدوی" در جنایت‏های وهابیان نقش داشته است اما بی‏شک ریشه تمام این جنایات را باید در  و «تفکرات ضاله ابن تیمیه» و «اندیشه‏های منحرف محمد بن عبدالوهاب» جستجو کرد.

محمد بن عبدالوهاب ـ شیخ‏الاسلام وهابی‏ها ـ عقیده داشت:

1. همه مسلمانان (غیر از تابعان او) کافر و مشرک هستند.
2. مکه و مدينه (قبل از آنکه به دست وهابيان بيافتد) دارالحرب و دارالکفر هستند.
3. صلوات بر پيامبر (ص) ممنوع است.
4. صلوات‏فرستنده را باید مجازات نمود.
5. قرآن را می‏توان مطابق فهم خود تفسير کرد.

ابن تيميه حنبلي ـ شیخ‏الاسلام محمد بن عبدالوهاب ـ هم عقیده داشت:

1. خدا، جسم است و دست و پا و چشم و زبان و دهان دارد.
2. «ابن بطوطه» جهانگرد معروف در سفرنامه‌ي خود مي‏نویسد: "ابن تيميه را بر منبر مسجد جامع دمشق ديدم که مردم را موعظه مي‌کرد و مي‌گفت: خداوند به آسمان دنيا مي‌آيد، همان گونه که من اکنون فرود مي‌آيم! سپس يک پله از منبر پائين مي‌آمد!"
3. ظواهر آیات را که درباره صفات خداوند است بر همان ظاهر الفاظ باید تفسیر کرد.
4. بالا بردن دست ها در حال دعا دلیل بر آن است که خداوند در جهت بالاست!
5. ابن تیمیه در کتاب «منهاج السنة» نوشته است: "محمد بن جریر طبری در کتابش آورده که حسن بن علی العسکری(ع) هنگام فوتش اولادی نداشت". با اندک تأملی در کتاب طبری پی می‏بریم ابن تیمیه دروغ گفته و طبری چنین چیزی ننوشته است.
6. احادیث مربوط به لزوم زیارت قبر پیامبر (ص) مجعول است!

جواز بناء بر قبور
در طول تاریخ، دانشمندان زيادي از شيعه و سني به نقد عقايد وهابيت دست زده‌ و به شبهات گوناگون آنان پاسخ داده‌اند. يکي از شبهات آنان "مسأله‌ي بناء بر قبور" است که موجب تخریب بقیع گردید.

1. اين شبهه‌ي آنان را صريح آيه‌ي 21 سوره کهف دفع مي‌نمايد، که در خصوص ماجراي اصحاب کهف از قول مؤمناني که مي‌خواستند ياد اصحاب کهف را گرامي دارند مي‏فرمايد: «لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِم مَّسْجِدًا ــ بي‏ترديد بر روي قبور آنان مسجدي بنا مي‏کنيم».

2. بناي بر قبور از نگاه تکريم و محبت : حفظ قبور و آثار خاندان وحي و عصمت ، از جمله مظاهر دوستي واحترام به پيامبر (ص) است . قرآن مجيد و سنّت نبوي ، مسلمانان را به عشق ورزيدن به پيامبر (ص) و تعظيم و احترام به آن حضرت سفارش کرده‏اند : «قُلْ إنْ کانَ آبائُکُمْ وَأبْنائُکُمْ وَإخْوانُکُمْ وَأزْواجُکُمْ وَعَشِيرَتُکُمْ وَأمْوالٌ اقْتَرَفْتُمُوها وَتِجارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسادَها وَمَساکِنُ تَرْضَوْنَها أحَبّ إلَيْکُمْ مِنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَجَهاد فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبّصُوا حَتّي يَأْتِيَ اللّهُ بِأَمْرِهِ واللّهُ لايَهْدِي القَوْمَ الفاسِقِينَ ـ بگو : اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طايفه شما و اموالي که به دست آورده ايد و تجارتي که از کساد شدنش مي‏ترسيد و خانه‏هايي که به آن علاقه داريد، در نظرتان از خداوند و پيامبرش و جهاد در راهش محبوب‏تر است ، در انتظار اين باشيد که خداوند عذابش را بر شما نازل کند و خداوند جمعيت نافرمانبردار را هدايت نمي‏کند». و آیات متعدد دیگر در وجوب احترام و دوستی پیامبر اکرم و آل او.

3. بر همین مبنای بالا بود که وقتي مسلمانان پیکر پاک پيامبر (ص) را در منزل مسقّف آن حضرت به خاک سپردند ، سعي کردند تا حد امکان و به هر صورت که مي‏توانند ، منزل آن حضرت را بيارايند و گرامي بدارند. کتاب‏هايي که در زمينه تاريخ مدينه نگاشته شده است، خصوصاً کتاب وفاء الوفاء از «علامه سمهودي» سنی، حاصل آن تلاش‏ها را ثبت و ضبط کرده‏اند .

4. بناي کنوني مرقد پيامبر (ص) در سال 1270 هـ. ق. ساخته شد و بحمداللّه تا کنون بدون هيچ گزندي باقي مانده است و به فضل الهي خواهد ماند . اگر ايجاد آرامگاه بر روي قبور حرام بود ، مسلمانان آن حضرت را در زمين وسيع و غير مسقف دفن مي کردند .

5. هنگام ظهور اسلام و در دوران فتوحان اسلامي بناهايي بر قبور انبياء گذشته وجود داشت. از جمله مي‌توان به قبر حضرت داوود(ع) و حضرت موسی (ع) در بيت المقدس اشاره نمود. جالب اينجاست که خليفه دوم ـ که طبق نظر وهابیون لازم‏التباع است ـ خود براي انعقاد پيمان صلح به بيت المقدس رفت و پس از تسلط بر آن شهر، اقدامي در راستاي از بين بردن اين قبور به عمل نياورد.

وهابیت؛ آلت دست استعمار

به نظر «حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی» عضو مجلس خبرگان رهبری، کارگزاران اصلی تخریب قبور ائمه بقیع(ع) آمریکایی‏ها و صهیونیست‏ها هستند؛ چراکه آنان فرقه ضاله وهابیت را بنا نهادند و تا امروز پشتیبانی می‏کنند.

وی با اشاره به هجمه‏های پی‏درپی گروه ضاله وهابیت به مقدسات شیعیان، تصریح کرد: «این گروه تنها راه رهایی خود را توهین به مقدسات می‏دانند و در زمانی که به فراموشی سپرده می شدند با توهین به مقدسات حرمین شریفین بار دیگر ننگی بر پیشانی خود نهادند. وهابی‏ها احساس می‏کنند که با تخریب قبور ائمه بقیع(ع) می‏توانند از محبت ائمه(ع) در دل شیعیان بکاهند و آنها را در دید دیگران کوچک بشمارند در حالی که هر چه این کوردلان به چنین جنایت‏هایی دست بزنند ذره‏ای از محبت و دوست داشتن اهل‏بیت(ع) در دل‏ها نمی‏کاهد و هر روز این محبت در حال افزودن است».

وی با بیان این که زیارت قبور ائمه(ع) به عنوان نشان عبودیت نیست و شیعه تنها خدا را می پرستد، افزود: «با تخریب ظاهری قبور ائمه بقیع(ع) هرگز اعتقادات ما اندکی خدشه وارد نمی شود و عزم ما نسبت به ائمه(ع) راسخ تر خواهد شد».

«حضرت آیت‏الله العظمی جفر سبحانی» نیز در پیامی که سال گذشته به مناسبت تخریب بقیع صادر کردند نوشتند:

«سالروز تخريب بارگاه ملکوتي اهل بيت نبوت، و هتک حرمت مراقد امامان معصومين در بقيع، عاشوراي دوم است و بايد مسلمانان جهان به ويژه شيعيان مراتب نفرت، انزجار خود را از عاملان اين جنايت به گوش جهانيان برسانند.

هشتاد و پنج سال پيش لشگر جهل و ظلالت، در چنين روزي، با بيل و کلنگ نصب و عداوت به حرم شريف ائمه چهارگانه و ديگر وابستگان خاندان رسالت در بقيع يورش برده و آنها را با خاک يکسان کردند. بار ديگر عمل زشت و نفرت بار متوکل عباسي را در تخريب گنبد و بارگاه حسيني و شخم زدن زمين آن را تکرار کردند «يُريدُونَ لِيُطفِئُوا نُور الله واللهُ مُتِمٌ نُورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرُون».

قرآن مجيد، مسلمانان جهان را به ترفيع و تکريم بيوتي که مرکز حمد و تسبيح الهي است، دعوت مي‌نمايد و مي‌فرمايد:«في بُيُوتٍ أَذن الله أَن تُرفَعَ» . جلال الدين سيوطي در کتاب «درّ منثور» مي‌نويسد پيامبر اکرم (ص) اين آيه را در مسجد تلاوت کرد. مردي پرسيد مقصود از اين «بيوت» چيست؟ پيامبر (ص) فرمود: « خانه‌هاي پيامبران است». در اين هنگام، ابوبکر در حالي که به خانه حضرت زهرا (س) اشاره مي‌کرد، پرسيد: آيا اين خانه هم از آنهاست؟ حضرت فرمود: « نعم من افاضلها» (يعني آري از برترين و والاترين آنهاست).

مرقد عسکريين (ع) که اخيراً به دست همين عاملان ويران گشت، خانه‌هاي آنان بود که در آن، امامان و مادر گرامي ايشان، خدا را عبادت کرده و به حمد و ثناي او مي‌پرداختند. متاسفانه به جاي ترفيع و تعمير، منهدم گرديد. رسم خردمندان جهان، حتي رسم پيروان شرايع پيشين اين بود که قبور بزرگان و پيامبران را تکريم نموده و با ساختن بنا بر قبور آنان، اداي احترام مي‌کردند و هم اکنون قبر خليل الرحمن در فلسطين اشغالي، و قبور ديگر پيامبران و اوصياي آنان در کشورهاي اردن و سوريه و مصر و عراق گواه اين مطلب است. متاسفانه اعراب نجد، از فرهنگ اسلامي دور بوده و به جاي عمل به آيه «قُل لا اساَلکُم عَلَيهِ أَجراً إلا المَوَدّة فِي القُربی» به دشمني برخاسته و آثار آنان را همراه با آثار ده‌ها وابسته به خاندان رسالت و ديگر بزرگان دين، منهدم کردند.

روزي نيست که در حرمين شريفين آثار اسلامي تازه‌اي به بهانه توسعه حرمين نابود نگردد و چيزي نمي‌گذرد که شهرهاي مکه مکرمه و مدينه منوره به صورت دو شهر غربي به تمام معني در آيند.

مسلمانان جهان، از حاکمان نجد و حجاز مي‌خواهند حريت و آزادي را به حرمين شريفين باز گردانند و اجازه دهند با نظم و آرامش، محبان اهل بيت (ع) قبور آنان را تجديد بنا کنند و همه طوايف اسلامي را در انجام فرائض خود در زمان حج و عمره، آزاد بگذارند تا حرم امن الهي براي همه "حرم امن" گردد».

سندی در رد مهملات وهابیان
هم‏اکنون کسانی که برای زیارت به این مکان مشرّف می‏شوند با افرادی مواجه می‏گردند که به زبان‏های فارسی و عربی در مذمت زیارت قبور سخنرانی می‏کنند و حتی برای فرار از بی‏آبرویی که در اثر تخریب بقیع دچار آن شده‏اند حتی اصل وجود قبور ائمه در این مکان را نیز انکار می‏نمایند!!

در روز 21 مهر 1388 هجری شمسی از سوی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) از بی‏نظیرترین و قدیمی‏ترین عکس بارگاه 4 امام شیعه ـ علیهم السلام ـ در قبرستان بقیع رونمایی ‏شد. سند مذکور که به وسیله مجمع منتشر نیز شده است یکی از قوی‏ترین ادله در رد این اظهارات به شمار می‏رود.

اقدام جدید برای تخریب تاریخ ؛ تبدیل مسجد حضرت فاطمه (س) در مدينه به پارک!

در ادامه‏ی تلاش وهابیون برای محو آثار اسلامی و اهل‏بیتی، مساجد علی(ع) و فاطمه(س) از جمله مساجد سبعه را، به سمت متروکه شدن پیش بردند و سرانجام در سال 1419 قمری (12 سال پیش) درب ورودی مسجد حضرت فاطمه(س) را با سیمان مسدود کردند. در نتیجه این مسجد به مخروبه تبدیل و سپس نابود شد.

اینک شهرداری مدینه در عملی کاملا خلاف شرع، عقل، تاریخ و عرف، با تخریب و الحاق مسجد حضرت فاطمه(س) به پارک جنب آن (حدیقة الفتح)، گام جدی دیگری در راه محو آثار اسلامی و به فراموشی سپردن نام اهل‏بیت عصمت و طهارت(ع) برداشت.

تصویر / ساخت یک کلیسا از استخوان اجساد مسلمانان در کشور چک

تصویر / ساخت یک کلیسا از استخوان اجساد مسلمانان در کشور چک
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شيعه آنلاين، شهر «سدلیک» در کشور چک واقع شده است. در اين شهر کلیسایی وجود دارد که مانند ديگر کليساها يا ساختمان ها از آجر، سنگ، سيمان، چوب و فلز ساخته نشده بلکه از استخوان های مسلمانان ساخته شده است.

گفتني است در سال ۱۲۱۸ ميلادي يعني حدود 800 سال پيش، رهبر مسيحيان آن زمان يا به اصطلاح پاپ وقت، برای نشان دادن قدرت و غرور خود دستور داد این کلیسا را از استخوان های مسلمانانی که برای ساخت این کلیسا کشته شده بودند، بسازند.

شايان ذکر است در ساخت این کلیساي عجيب، استخوان هاي بيش از چهل هزار مسلمان به کار رفته است.نکته جالب اينجاست که با وجود چنين کليسايي در مهد اروپا که مدعي دفاع از حقوق بشر و آزادي است، مسیحیان می گویند مسلمانان تروریست هستند لذا باید به بهانه مبارزه با تروريسم به کشورهاي مختلف اسلامي همچون عراق، افغانستان، پاکستان و غيره حمله پيشدستانه کنيم و به آنان امان ندهیم.

در پايان تنها مطلبي که قابل ذکر است اين است که به واقع چه تفاوت فاحشي وجود دارد بین محبت حضرت عيسي مسیح (ع) که در دين مبين اسلام  اوصاف ايشان آمده، با محبتی و آموخته هايي که مسیحیان امروز از کتاب مقدس آموخته اند و آن را اجرا مي کنند.





تجمع شیعیان آمریکا برای بازسازی قبرستان بقیع

تجمع شیعیان آمریکا برای بازسازی قبرستان بقیع
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا ، همچون سال‏های گذشته امسال هم در سالگرد تخریب قبرستان بقیع (که در سال 1304 ق. رخ داد) شیعیان ایالات متحده اعتراضاتی را سازماندهی کرده‏اند.

در این راستا، شیعیان و رهبران سازمان‏های شیعی سراسر آمریکا روز جمعه آینده در مقابل سفارت عربستان سعودی در واشنگتن گردهم خواهند آمد تا اعتراض خود نسبت به تخریب و عدم بازسازی کامل "جنت البقیع" را بار دیگر اعلام کنند.

این گردهمایی در روز جمعه 26 شهریور ماه (17 سپتامبر) بین ساعات 2 تا 5 بعد از ظهر در مقابل سفارت عربستان سعودی در واشنگتن برگزار خواهد شد.

این تجمع از سوی «مؤسسه بقیع» سازماندهی شده است که ائتلافی از شهروندان آمریکایی مسلمان است که مقید به صلح و آرامش هستند و هدفشان واداشتن دولت آمریکا به محکوم نمودن و اقدام مقتضی در واکنش به اقدامات خشن و سرکوب کننده رخ داده در عربستان سعودی و پشتیبانی مالی این کشور از این دسته اقدامات در سرتاسر جهان است.

علاوه بر این، این موسسه درخواست بازسازی کامل جنت البقیع و فراهم آمدن امنیت کامل برای زائران این مکان مقدس را بر طبق قانون آزادی دینی و امنیت شهروندان آمریکایی را دارد.

بقیع که آرامگاه چهار امام معصوم(ع) و بسیاری از شخصیت‏های اصلی و مهم جهان اسلام و از مراکز مقدس شیعیان و مسلمانان جهان است هم‏اکنون به نماد بزرگ‏ترین بی‏عدالتی حکومت عربستان سعودی نسبت به شیعیان محسوب می‏شود.

مهمترین دلایل معتاد شدن دخترخانم ها !

مهمترین دلایل معتاد شدن دخترخانم ها !
به گزارش«شیعه نیوز» به نقل از جهان؛ برخي دختران به محض مواجه شدن با نابساماني‌ها، عدم درك توسط خانواده و نداشتن استقلال و آزادي از سوي والدين يا شكست‌هاي عاطفي در نخستين گام به استعمال سيگار روي آورده و در ادامه نيز به سمت استفاده از انواع مواد مخدر گرايش پيدا مي‌كنند. 

همچنین می توان نقش دوستي‌هاي خياباني در گرايش به سمت اعتياد را از مهمترين عوامل گرايش دختران به اعتياد دانست. 

در برخي از موارد، دختران با وجود آگاهي از اينكه دوستان آنها به شيشه يا كراك اعتياد دارند باز هم به ادامه اين روابط علاقه دارند و جالب اينكه حتي با وجود اطلاع و آگاهي از مضرات مصرف اين مواد‌، به استفاده و تجربه اين مخدرها تمايل نشان مي‌دهند.

عوامل گرایش افراد به مواد مخدر
خانواده در گرايش افراد به مواد مخدر، مهمترين نقش و اولويت را دارد.اختلالات شخصيتي و خودشيفتگي افراد از ديگر عوامل گرايش به مواد مخدر است البته دوستي‌هاي خياباني نيز مي‌تواند در جايگاه سوم اين عوامل قرار گيرد. 

وجود برخي ضعف‌هاي شخصيتي در زنان،‌ حمايت مردان معتاد را در پي دارد كه معمولاً اين حمايت‌ها به استفاده زنان از مواد مخدر منجر مي‌شود.

فقر فرهنگي خانواده‌ها مهمترين عامل گرايش به سمت مصرف مواد بوده و اين به آن معني است كه حتي اگر در خانواده‌اي، والدين مواد مصرف نكنند اما از طريق رفتارهاي غلط و نا‌بهنجار ممكن است مروج گرايش فرزندان به مواد مخدر باشند.

چرا مخدرهای صنعتی بیشتر شده؟
افراد معتاد فقط تریاک و مواد مخدر سنتی مصرف نمی کنند بلکه افراد معتاد بعد از سیگار به طو جهشی به سمت کراک و ... گرایش پیدا می کنند، علت گرايش به مخدرهاي صنعتي نبود مواد مخدر سنتي مثل ترياك است.

به دليل نظارت دولت بر مرزهاي ورودي كشور و كاهش ورود مواد به ايران، متأسفانه جوانان و معتادان به سمت استفاده موادي روي مي‌آورند كه در داخل كشور در لابراتوارهاي غير مجاز توليد مي‌شود. موادي كه در اين‌گونه لابراتوارها توليد مي‌شود،‌ قيمتي نسبتاً ارزان داشته و به راحتي در اختيار افراد قرار مي‌گيرد؛ در حقيقت دسترسي آسان جوانان و مصرف ساده و راحت مواد مخدر صنعتي از جمله عوامل گرايش به اين مواد است.

چه کاری از دست دولت بر می آید؟
مهمترين نقش دولت در خصوص پيشگيري و سامان دادن به اين موضوع، آگاه‌سازي دانش‌آموزان از مقاطع راهنمايي و دبيرستان است؛ بايد به دانش‌آموزان آموزش داده شود كه چگونه در برابر افرادي كه آنها را به سمت مصرف مواد مخدر سوق مي‌دهند، ايستادگي كرده و به هيچ‌وجه، ترس طرد شدن از سوي دوستانشان را نداشته باشند.

اقدام از طريق پيشگيري ثانويه، نقش ديگر دولت در ساماندهي معضل اعتياد است؛ به اين معنا كه با هزينه كم، امكاناتي براي درمان در اختيار معتادان قرار داده و با احداث كمپ‌هاي ترك اعتياد براي ترك به آنها كمك كند.

قرار دادن وسايل بهداشتي براي مصرف معتادان از قبيل سرنگ از ديگر اقدامات مؤثر دولت براي ساماندهي معضل اعتياد است.با استفاده از وسايل بهداشتي مي‌توان از گسترش بيماري‌هايي مانند ايدز و هپاتيت جلوگيري كرد؛ البته بايد گفت اين اقدام در خصوص معتاداني است كه كار آنها از درمان گذشته و به پايان راه رسيده‌اند.

نگاهی علمی به یک نوشیدنی سراسر ضرر به نام نوشابه !

نگاهی علمی به یک نوشیدنی سراسر ضرر به نام نوشابه !

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه ایران، در مورد مضرات نوشابه های گازدار مقالات زیادی نگاشته شده است، اما در این مطلب به اتفاقاتی که پس از نوشیدن این نوشابه ها در بدن روی می دهد، اشاره شده است تا دقیقا بدانید چه بلایی بر سر سلامتی تان می آید!

10دقیقه بعد: 10 قاشق چای‌خوری شکر وارد بدنتان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسیدفسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.

20دقیقه بعد: قند خونتان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک ‌جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.

40دقیقه بعد: حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛مردمک‌های‌چشمتان گشاد می‌شود، فشار خونتان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

45دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

60دقیقه بعد: اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعد : کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

مدتی بعدتر : کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

 

مراسم نهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شیرازی قدس سره

  با حضور اقشار مختلف مردم در شهر مقدس قم برگزار شد:

مراسم نهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شیرازی قدس سره

 

مراسم نهمین سالگرد ارتحال فقیه اهل بیت علیهم السلام حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شیرازی قدس سره با حضور مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، برخی از مراجع تقلید و نمایندگان بیوت مراجع، علما و فضلای حوزه و اقشار مختلف مردم روز یکشنبه سوم شوال المکرم درشهرمقدس قم برگزار شد.

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

مراسم نهمین سالگرد رحلت عالم ربانی فقیه اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شیرازی قدس سره با حضور مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، برخی از مراجع تقلید و نمایندگان بیوت مراجع، علما و فضلای حوزه و اقشار مختلف مردم روز یکشنبه سوم شوال 1431ق. (21/6/89) بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد امام زین العابدین علیه السلام قم برگزار شد.

 

در این مراسم ضمن تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین جوانمرد طی سخنانی با اشاره به جایگاه انسان در بین سایر مخلوقات اظهار داشت: آنچه در آسمانها و زمین است همه مخلوق خدای متعال هستند ولی برخی از این مخلوقات نسبت به سایرین دارای امتیاز ویژه بوده و از جایگاه بالاتری برخوردار هستند از این رو خدای عزوجل از بین تمام مخلوقات خود تنها به آفرینش انسان، خود را تحسین نمود که این امر نشانگر جایگاه والای انسان می باشد. البته تمام انسان ها نیز یکسان نبوده، بطوریکه در بین آنان نیز، عالمان و دانشمندان دارای جایگاه ویژه ای هستند.

 

وی با اشاره به جایگاه علم و عالم در دین مبین اسلام گفت: اسلام که دین خوبی ها و مکتب جامعی می باشد به علم و عالم توجه خاص داشته و امتیازات ویژه ای برای عالمان در دنیای مادی و آخرت قائل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جوانمرد تصریح کرد: جایگاه عالم در اسلام به اندازه ای رفیع است که اگر هفتاد هزار عابد در یک طرف و یک عالم دین در طرف دیگر باشد، طرف عالم دین سنگین تر خواهد بود.

 

البته این علم نیز زمانی مؤثر و کارساز است که با عمل توأم شود و علم بدون عمل نه تنها مفید نبوده بلکه مضر است زیرا کسانی که دارای علمی هستند ولی به آن عمل نمی کنند بدون شک گمراه شده و به هلاکت خواهند رسید.

 

وی یادآور شد: همانطور که بعد از انبیا و امامان معصوم علیهم السلام، عالمان صالح معتمدین و راهنمایان مردم هستند به همان اندازه هم، عالمان غیر صالح نتیجه ی عکس خواهند داشت.

 

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه والای علمی و اخلاقی عالم وارسته حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شیرازی قدس سره تصریح کرد: از نظر شرع اسلام، فقیه شخصی است که به دنیا بی اعتنا بوده و آخرت را با اشتیاق و با تمسک به سیره انبیاء و ائمه معصومین علیهم السلام دنبال کند که این عالم فرزانه نمونه کامل یک فقیه وارسته بودند.

 

وی با بیان این مطلب که نسل و دودمان این عالم فرزانه از خدمتگزاران به اسلام و تشیع بوده است، گفت: مرجع راحل در خانواده ای تربیت شده اند که تمام زندگی خود را صرف اسلام و تربیت شاگردان دینی کرده اند و هیچ اندوخته ای از مال دنیا برای خود نداشته اند.

 

خطیب مراسم، مرجع راحل حضرت آیت الله العظمی شیرازی را عالمی زاهد و با اخلاق و کرامت خواند و بیان داشت: ایشان در علم و عمل به جایی رسیده بودند که جز برای دیگران کاری انجام نداده و در راستای خدمت به اسلام و تا پایان عمر مبارکشان بیش از هزار و دویست جلد کتاب به نگارش درآورده و قلم را به زانو درآوردند.

 

ایشان با تأکید بر این مطلب که مرجع فقید حافظ کل قرآن کریم بودند، یادآور شد: مرجع فقید از سن 18 سالگی در کنار تحصیل به تدریس مکاسب و از سی سالگی نیز به تدریس دروس خارج مشغول بودند.

 

وی مجاهدت در راه حق، تلاش مضاعف برای تحصیل اخلاص، زهد و پارسایی و دستگیری از محرومین را از جمله دیگر ویژگی های این عالم فرزانه توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: علی رغم اینکه وجوهات زیادی از مردم در دست ایشان بود ولی هیچ کدام را به خود اختصاص نداده و در کشورهای مختلف با ساخت اماکن مذهبی، علمی و فرهنگی با نام مبارک ائمه معصومین علیهم السلام در زنده نگاه داشتن یاد آن پاکان تلاش کرده و سرانجام نیز در همین راه دعوت خدای عزوجل را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند.

 

گفتنی است در این مراسم باشکوه گروه ها و هیئت هایی از مشهدمقدس، اهواز، اصفهان، تهران، کاشان، یزد و سایر شهرستان ها و هم چنین میهمانانی از خارج از کشور حضور داشتند.

 

شایان ذکر است که در حاشیه ی مراسم، تولیدات فرهنگیِ صوتی ـ تصویری و چاپی منتشر شده توسط مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه وآله، حاوی بیانات و آثار مکتوب مرجع راحل حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شیرازی اعلی الله درجاته و مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی عرضه گردید.

 

 

ویژه نامه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تخریب بقیع

ویژه نامه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تخریب بقیع

 

اگر در آغاز و روزگار میانی این فاجعه، امکانات وجود نداشت، ولی امروز چنین عذری پذیرفته نیست. فرصت ها را نباید از دست داد و باید واقعیت این منکر و ماهیت منکر آفرینان برای همگان روشن شود و در این راه هیچ فرصتی را نباید از دست داد. اعتراض، ابزاری کار آمد است و با گسترش یافتن آن، وجدان های بیدار حقیقت را پذیرفته، بدان تن خواهند داد و منکر گرایانِ باطل کار، محکوم به پذیرش آن خواهند شد.

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 نگاه مرجع عالی قدر به موضوع مراقد بقیع و مسئولیت مسلمانان

 

به نام خدای مهربان بر مؤمنان

 

 

روز جمعه هشتم شوال 1431ق. مصادف با 26 شهریور 1389ش هشتاد و ششمین سالگرد ویران شدن بارگاه ملکوتی امامان بقیع علیهم السلام است. البته سالگردها نماد این جنایت است، چراکه دل های مؤمنان و شیفتگان خاندان پاک رسالت علیهم السلام هر لحظه اش کانونی است سوزان از داغی که دست پلید دین ستیزان با این فاجعه آفرینی بر جان های پاک نهاد. شگفتا! رفتار این بدسگالان، اما با فاصله ی هزار و چند صد ساله از حادثه ی جانگداز کربلا، به کُنش یزیدیان می ماند. اینان به نام دفاع از دین و پیراستن آن از شرک ادعایی که حق، خود گرفتار آن بوده و هستند و در بند بندگی موجودی منحرف اسیرند، زیارتگاه امامانی چند از نسل رسول خدا صلی الله علیه وآله به ویرانه ای مبدل ساختند؛ جایی که مطاف دل پاکان و مقام فرشتگان مقرب الهی بوده و هست.

 

آری، آن دین ستیزان به پیروی از اسلاف خود چنین کردند؛ همان هایی که به فرمان پلیدترین موجود، یعنی یزید در کربلا گرد آمدند و پس از آلودن دست و دامان به خون پاکان از خاندان رسالت علیهم السلام و یاران نیکوکردارشان، به ویژه سرور جوانان اهل بهشت، یعنی حضرت امام حسین علیه السلام نعره ی تکبیر از حنجره های شوم خود در فضا پراکندند.

 

اما آیا باید از کنار این فاجعه بی تفاوت بود؟ اصولاً می توان از کنار این موضوع بی تفاوت گذشت؟ اگر چنین نیست، پس در برابر این بی حرمتی نسبت به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وخاندان پاک حضرتش علیهم السلام و تمام مقدسات، سکوت چرا؟

 

البته چنان که مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی فرموده اند، گام هایی در خور توجه در این راه برداشته شده است، اما بیش از این انتظار می رود تا نماد و نشانه ی این بی حرمتی به ساحت مقدس چهار امام علیهم السلام زده شود. دل های همه ی مؤمنان همین را می خواهند، ولی گاهی برخی به امید اقدام و فعالیت دیگران، کنج عزلت گزیده، خموشی در پیش می گیرند که چنین کاری زیبنده نیست. همدلی مؤمنان این منکر آشکار را که حدود نُه دهه، با غرور شیطانی اش جلوه گری می کند می زداید.

 

از نگاه مرجع عالی قدر، این منکر زمانی زدوده خواهد شد که مؤمنان یکصدا و یکدل دست به کار شوند؛ با زبان و قلم، مال و قدم و البته همراه با جدیت که اگر ـ خدای نا کرده ـ مؤثر نباشد، حداقل ادای تکلیف شده باشد و همگان نزد خدای سبحان معذور باشند.

 

به روایت مرجع عالی قدر، برادر بزرگوارشان حضرت آیت الله شهید سید حسن حسینی شیرازی قدس سره بیش از چهل سال قبل به منظور زدودن نماد جنایت دین ستیزان و باز ساخت مراقد مطهر بقیع دست به کار شدند و طرح خود را با شخصیت های علمی ـ اجتماعی کشورهایی چون: عراق، ایران، پاکستان، هند و کشورهای حوزه خلیج در میان نهادند و کار را دنبال نمودند، اما افسوس، زیرا پس از پانزده سال تلاش برای تحقق بخشیدن به این هدف خجسته، گلوله های آتشین مزدوران بعثی، جان شیفته ی او را به سوی ملکوت اعلا به پرواز درآورد و کار او در آغاز راه بر زمین ماند.

 

نگاه مرجع عالی قدر به منکر ستیزی، این تصویر را برای ما ترسیم می کند که اگر تا به امروز نتیجه ای در این راه حاصل نشده، باید به فردا و فرداها امیدوار بود و بسان پیشوایان معصوم علیهم السلام در مقابل منکر ایستادگی کرد، به این امید که تلاش ها مؤثر باشد.

 

هشتاد و شش سال از ارتکاب منکری به این بزرگی می گذرد و البته با توجه به بیداری روزافزون در میان جوامع اسلامی و غیر اسلامی لکه ی ننگی و فریاد نفرینی برای بانیان و عاملان این منکر خواهد بود و در نهایت زدوده خواهد شد تا به عاملان و طراحان خود پیوسته، یکجا مشمول لعنت الهی شوند.

 

به راستی در این میانه، نقش ما چیست و چه باید بکنیم؟ پاسخ روشن است. اگر همه ی لایه های: فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دست به کار این مهم شوند، افتخاری بس بزرگ نصیب خود کرده، از سعادت دو سرا برخوردار خواهند شد، ولی در صورتی که امروزه سستی در پیش گیریم، فردا و فرداها هوشمند مردمانی این فرصت را غنیمت خواهند شمرد و ما می مانیم و هزاران هزار دریغ و افسوس بر توانستن و انجام ندادن.

 

این وظیفه ی همگانی همتی همه جانبه می طلبد که اگر همصدا شویم این منکر را زدوده و نه با سلاح و ستیز، بلکه با قلم و سخن دنیا را با همه ی فراخی اش بر منکر گرایانِ باطل کار، تنگ خواهیم کرد.

 

هیچ می دانیم که 25 سال خانه نشینی جانشین بر حق پیامبر صلی الله علیه وآله حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام نتیجه ی سکوت بود، سکوتی مرگبارتر از تیغ و تیر و نیزه و سنان. ما که نکوهش گران سکوت پیشینیان هستیم و بر بی تفاوتی کوفیان خرده می گیریم مبادا روزی سر غم به گریبان پشیمانی فروکشیم!

 

هیچ اندیشیده ایم که اگر بخشی از مردمی که پس از 25 سال با حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بیعت کرده، حضرتش را در جایگاه امامت که حق واقعی ایشان بود، قرار می دادند و حکومت آن حضرت به جای کمتر از پنج سال، سی سال می شد ـ بنابه فرموده ی معصوم علیه السلام ـ همگان از نعمت ها و عدالت الهی برخوردار می شدند!

 

و آیا هیچ فکر کرده ایم که پنج نسل، حدود نود سال، شاهد این منکر بوده و هستند، اما هیچ واکنشی نداشته اند؟ به راستی چرا؟

 

اگر در آغاز و روزگار میانی این فاجعه، امکانات وجود نداشت، ولی امروز چنین عذری پذیرفته نیست. فرصت ها را نباید از دست داد و باید واقعیت این منکر و ماهیت منکر آفرینان برای همگان روشن شود و در این راه هیچ فرصتی را نباید از دست داد. اعتراض، ابزاری کار آمد است و با گسترش یافتن آن، وجدان های بیدار حقیقت را پذیرفته، بدان تن خواهند داد و منکر گرایانِ باطل کار، محکوم به پذیرش آن خواهند شد.

 

کارآمدی اعتراض نه گزاف است که همیشه تاریخ کارساز بوده و کاخ ستمگران خداستیز را به لرزه درآورده است و این کارآمدی همیشه جاری و ساری است.

 

برای جنایت عاشورا همانندی متصور نیست و اگر سفیران کربلا، یعنی امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها در کوفه و شام و مجلس ضحاکان زمان، زبان به اعتراض نمی گشودند، آیا ماجرای عاشورا پوشیده نمی ماند؟

 

ما نیز به حسب وظیفه ی دینی و مذهبی خود نسبت به این فاجعه ی جنایت کارانه اعتراض کرده، جهانیان را از آن باخبر کنیم و از فرصت های: حج، در مسجدالحرام، مسجد النبی صلی الله علیه وآله و هر موقعیت دیگر و نیز در دیگر اجتماعات برای این هدف استفاده کنیم و البته با زبانی سخن بگوییم که خدای متعال بدان فرمانِمان داده، می فرماید: «وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ؛ و با آنان به شیوه ای که نیکوتر است مجادله نمای».

 

پس، مسلمانان، همتی سَجّادی و زِینَبـی باید، تا با اعتراض خود موجی خروشان پدید آوریم به بزرگی هستی که منکرگرایان را تسلیم خواسته ی انسانی و دینی دین باوران وادارد و با زدودن این منکر که خشم خدای متعال و خاندانِ رسالت علیهم السلام را برانگیخته است، دگربار جلوه و جلال ملکوتی مراقد بقیع را به آن بازگردانیم و مطمئن باشیم که توفیق خدا مددکار ما خواهد بود، به امید آن روز. ادامه مطلب...

 

 

گزیده ای از موضوع های مرتبط، از کتاب نسیم هدایت

 

(مجموعه بیانات مرجع عالی قدر)

یانیه حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

بیانیه حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

متن این بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَ سَعَى‏ فىِ خَرَابِهَا  أُوْلَئكَ مَا كاَنَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائفِينَ  لَهُمْ فىِ الدُّنْيَا خِزْىٌ وَ لَهُمْ فىِ الاَْخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيم*

كيست ستمكارتر از آن كس كه از بردن نام خدا در مساجد او جلوگيرى كرد و سعى در ويرانى آنها نمود؟! شايسته نيست آنان، جز با ترس و وحشت، وارد اين (كانونهاى عبادت) شوند. بهره آنها در دنيا (فقط) رسوايى است و در سراى ديگر، عذاب عظيم (الهى)!! (بقره:114)


هشتم شوال، سالروز واقعه ای است جانکاه  و غم انگیز برای محبان آل رسول (ص)  اگرچه هشتاد و هفت سال از این واقعه دردناک و جنایت بی شرمانه می گذرد، اما هنوز این جنایت از یادها نرفته و بلکه هر سال که می گذرد، به شمار داغداران غم این روز  افزوده شده و عظمت این فاجعه بیشتر نمایان می شود ..

قرآن کریم خطاب به همه کسانی که به رسول خاتم، حضرت محمد مصطفی(ص) ایمان آورده اند، چنین می فرماید:

قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّة َفِي الْقُرْبى‏*

بگو: بر اين رسالت مزدى از شما، جز دوست داشتن خويشاوندان، نمى‏خواهم ( شورى :23) همچنانکه در جای دیگر می فرماید:

«ماسَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍفَهُوَ لَكُمْ*

بگو: هر مزدى كه از شما طلبيده‏ام، از آن خودتان باد (سبأ :47)


بنابر این دوستی به خاندان رسول(ص) امری است که نه تنها به شیعیان، بلکه خطاب به همه مسلمانان بیان شده است. به همین دلیل این قبور پاک و نورانی در سالیان دراز مأوی و پناهگاه دل مؤمنان بوده است. چراکه این اماکن، محل فرود فرشتگان رحمت هستند.


جنایت تخریب قبور امامان مدفون در قبرستان بقیع همچنان لکه ننگی بر پیشانی عاملان این اقدام ننگین باقی مانده و در آینده نیز چنین خواهد بود. این اقدام جنایت بار از سوی مسلمانان سراسر جهان محکوم است. البته یک گروه از این عمل شرمسار نیست؛ یعنی همان فرقه منحرف و گمراه وهابیت  که از روی جهل، بی خردی و لجاجت دیگر مسلمانان را تکفیر می کند و پیوسته مانع بازسازی و آبادانی این اماکن مقدس می شود. به طوری که در سال های اخیر حتی بیش از پیش با اتخاذ اقدامات سخت گیرانه نسبت به حاجیان بیت الله الحرام و زائران قبر رسول گرامی اسلام(ص)، به آنان اجازه نمی دهد، در کنار مناسک حج، به عبادات دیگر همچون زیارت قبور اولیای الهی بپردازند. امری که پیش از این رایج و معمول بوده است.  

اینجانب ضمن محکوم کردن رفتار زشت و بی حرمتی مستمر این جماعت منحرف در برخورد با حجاج بیت الله الحرام  ، اعلام می کنم باور قلبی ما این است که گذشت زمان اثر دردناک تخریب قبور ائمه معصومین  را از بین نخواهد برد، بلکه عزم مسلمانان برای بازگرداندن جایگاه شایسته و بایسته به این اماکن مقدس، بیش از گذشته راسخ خواهد شد.

از خداوند بزرگ می خواهیم، مسلمانان  را یاری کند تا بتوانند این وضع اسف بار را اصلاح کنند.
انه سمیع مجیب
محمد صادق حسینی روحانی
هفتم شوال 1431 هجری قمری
قم المقدسه

منبع وبلاگ اخبار العلماء

بزرگداشت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی قدس سره

در شهر مقدس قم برگزار می شود:
بزرگداشت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی قدس سره

مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه وآله فرا رسیدن نهمین سالگرد ارتحال مرجع راحل حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شیرازی قدس سره را به ساحت مقدس امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی دام ظله تسلیت عرض می نماید.

بسم الله الرحمن الرحیم

 
مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه وآله فرا رسیدن نهمین سالگرد ارتحال مرجع عظیم الشأن جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شیرازی رضوان الله تعالی علیه را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الأعظم امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی تسلیت عرض می نماید.

زمان: یکشنبه 21/6/1389 ـ شوال 1431 بعد از نماز مغرب و عشاء

مکان: قم خیابان ارم جنب مرقد محدث جلیل القدر علی ابن بابویه قمی رحمه الله ـ مسجد امام زین العابدین علیه السلام

 
مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه وآله

کنگره نکوداشت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها برگزار شد

کنگره نکوداشت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها برگزار شد


حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ام المؤمنین، همسر باوفای پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و از بزرگترین حامیان دین اسلام، شخصیتی می باشند که خدای متعال بر حضرتش سلام فرستاده و ایشان را برگزیده بانوان قرار داده است. عظمت و جایگاه این بانوی بزرگ...

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ام المؤمنین، همسر باوفای پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و از بزرگترین حامیان دین اسلام، شخصیتی می باشند که خدای متعال بر حضرتش سلام فرستاده و ایشان را برگزیده بانوان قرار داده است.

عظمت و جایگاه این بانوی بزرگ، دلهای محب خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در شهر اصفهان همراه با سایر شیعیان جهان را بر آن واداشت تا برای اداء دین خود نسبت به این بانوی والا مقام در سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها نام و یاد ایشان را با برپایی مراسم و مجالس عزاداری زنده نگهدارند.

در این راستا کنگره نکوداشت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها با عنوان «ام المؤمنین خدیجه (سلام الله علیها) اسوه حب و بغض فی الله» در شب دهم ماه مبارک رمضان و سالروز وفات آن بانوی فداکار در محل امامزاده جعفرابن الرضا علیهماالسلام جنب ورودی فرودگاه اصفهان برگزار گردید.

در این مراسم باشکوه که با اقامه نماز مغرب و عشاء و ضیافت همراه بود، پس از قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی آقای دکتر نیک دستی و برپایی تواشیح، هیئت های مختلف مذهبی (بیت العباس کربلاییهای مقیم اصفهان، هیئت عزاداری موکب الزهرا سلام الله علیها) به عزاداری و مدیحه سرایی پرداختند.

همچنین حجت الاسلام کرمی از روحانیون حوزه علمیه قم و استاد هَزار مطالب ارزشمندی از زندگی سرشار از آموزه های اخلاقی و دینی حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها بیان نمودند.

حضور گسترده اقشار مختلف مردم، اساتید دانشگاه، هیئت های مذهبی، علما و فضلای حوزه علمیه، بالاخص هیئت شرکت کننده از بیت مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی و قرائت پیام معظم له و سایر مراجع معظم تقلید درباره عظمت و جلالت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها بر معنویت مراسم نکوداشت آن بانوی والامقام افزود.

گفتنی است این مراسم باشکوه توسط شبکه های ماهواره ای شیعه و وابسته به اهل بیت علیهم السلام مانند شبکه جهانی امام حسین علیه السلام و شبکه سلام ضبط و پخش گردید.
 

15 مورد از اولين هاي اينترنت

امروز می بینیم خلاقیت، اینترنت را به جایی رسانده که بخشی از زندگی روزمره ما شده است. در این مطلب 15 عدد از خارق العاده ترین اولینهای اینترنت معرفی می شود. اما قبل از همه اینها باید به 10 مارس 1876 برگردیم، یعنی جایی که الکساندر گراهام بل اولین تماس تلفنی را برقرار کرد و گفت: آقای واتسون بیابید اینجا، می خواهم شما را ببینم.

اولین‌های اینترنت

1-اولین ایمیل:

ری تاملینسون در سال 1971 اولین ایمیل را ارسال کرد. همچنین او معروف است به اینکه برای اولین بار کاراکتر @ را به عنوان جدا کننده نام کاربر ایمیلی از نام دستگاه کاربر در آدرس های الکترونیکی معرفی کرد. در اوایل دهه 60 کاربران یک ابر کامپیوتر می توانستند پیام های محدودی بین یکدیگر رد و بدل کنند اما تا سال 1971 ایمیل به شکلی که امروزه وجود دارد، یعنی قابل انتشار در شبکه است، وجود نداشت. توجه کنید که در آن زمان اینترنت نیز به شکل امروزی وجود نداشت (و فقط شبکه آرپانت فعالیت می کرد)



2 -اولین نام دامنه

اولین نام دامنه‌ای که در اینترنت ثبت شد، "symbolics.com" بود که در 15 مارس 1985 توسط شرکت کامپیوتری Symbolics به ثبت رسید.



3-اولین هرزنامه (اسپم)

اولین هرزنامه در تاریخ 3 می سال 1987 در شبکه آرپانت به 393 دریافت کننده ارسال شد. این پیام توسط گری تیورک ارسال شد و حاوی تبلیغاتی از مدل جدید کامپیوترهای DEC بود. به عبارت دیگر گری تیورک افتخار ارسال اولین اسپم تاریخ را داراست به طوری که نام وی در کتاب رکوردهای گینس هم به ثبت رسیده است.



4-اولین موبایلی که به اینترنت وصل شد

اولین گوشی موبایلی که به اینترنت وصل شد نوکیا 9000 بود که در سال 1996 در فنلاند به اینترنت وصل شد ولی هزینه متصل شدن به اینترنت از طریق آن بسیار گران بود. سه سال بعد در سال 1999، کمپانی ژاپنی NTT DoCoMo موفق شد اولین سرویس های اینترنتی موبایل (i-Mode) را خلق کند.



5-اولین پیام توئیتری

اولین توئیتی که در توئیتر منتشر شد (و هنوز موجود است) متعلق به جک دارسی می باشد ("just setting up my twttr") و در 21 مارس 2006 نگاشته شده است. جک دارسی کسی است که ایده توئیتر را خلق کرد. twttr موجود در توئیت وی غلط املایی نبود. توئیتر برای مدت کوتاهی twttr نام داشت که از نامگذاری Flickr الهام گرفته شده بود.
 

6-اولین وب سایت

اولین وب سایت اواخر 1990 به وجود آمد و آدرس آن info.cern.ch بود که روی یک کامپیوتر NeXT در CERN اجرا می شد. آدرس اولین صفحه اینترنتی هم http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html بود که حاوی اطلاعای درباره پروژه شبکه جهانی وب بود. این صفحه در حال حاضر وجود ندارد ولی یک کپی از آن در سایت W3C"s موجود است.



7-اولین وبسایت تجارت الکترونیکی (مبادله)


اگر چه آمازون و eBay حقیقتا بزرگ و مشهور هستند، ولی اولین وب سایت های مختص تجارت الکترونیکی نیستند. خرده فروشی آنلاین NetMarket ادعا می‌کند که اولین معامله ایمن را در وب انجام داده است. در 11 آگوست 1994 این سایت یک CD از یکی از آلبوم های استینگ (خواننده بریتانیایی) را ????? دلار (بعلاوه هزینه حمل و نقل) به فروش رساند. یکی دیگر از مدعیان این مورد، شبکه خرید اینترنتی است که ادعا می کند، یکماه زودتر معامله ای را از طریق اینترنت به سرانجام رسانده است.



8-اولین بانک آنلاین

اولین موسسه مالی که خدمات بانکداری آنلاین به مشتریانش ارائه داد، اتحادیه اعتباری فدرال استنفورد بود که در اکتبر 1994 به این امر نائل شد.



9-اولین موتور جستجو

موتورهای جستجو حتی قبل از WWW هم وجود داشتند با این تفاوت که تعدادشان محدود بود و صرفا عناوین صفحات را فهرست می کردند. اولین موتور جستجوی تمام صفحه‌ای وب (مانند آنچه امروزه داریم) WebCrawler بود که در 1994 به وجود آمد.



10-اولین وبلاگ

جاستین هال روزمره نویسی های تحت وب خویش را با نام پیوندهای جاستین از زیر زمین در 1994 آغاز کرد. که در ابتدا به نوعی راهنمای وب گردی بود ولی به مرور زمان شخصی تر شد. مجله نیویورک تایمز از وی به عنوان پدر و بنیانگذار وبلاگ های شخصی نام می برد. البته واژه "بلاگ" تا چند سال بعد از آن ناشناخته بود. (سال 1997 وبلاگ نامیده می شد و از سال 1999 تبدیل به بلاگ شد)

11-اولین پادکست

پس از بحث در اکتبر 2000، یکی از پیشگامان وبلاگ نویسی به نام دیو واینر پشتیبانی از محتوای صوتی را به خوراکهای RSS اضافه کرد که وبلاگ نویسی صوتی (audioblogging) را ممکن ساخت. واینر در 11 ژانویه سال 2001 در وبلاگ خبرهای نوشتاری خود، قابلیت جدید RSS را با پس زمینه آهنگ Grateful Dead ارائه کرد. در سال 2003 دانلود فایلهای صوتی به iPod محبوبیت زیادی به دست آورد. واژه podcasting در سال 2004 معرفی شد.


12-اولین اقلام فروخته شده در eBay

در سال 1995 وقتی این سایت تاسیس شد، AuctionWeb نامیده میشد. اولین چیزی که در آن فروخته شد، یک نشانگر لیزری شکسته بود که 14.83 دلار فروش رفت. وقتی پیر امیدوار (موسسeBay) توسط ایمیلی از خریدار پرسید که اگر می دانست که نشانگر لیزری شکسته بوده، باز هم آن را می خرید یا نه، خریدار پاسخ داد: من یک مجموعه دار هستم و نشانگرهای شکسته لیزری را گردآوری می کنم!



13-اولین کتابی که در آمازون فروخته شد

اولین کتابی که در Amazon.com فروش رفت (این سایت از 1995 فعالیت خویش را آغاز کرد) کتابی بود از داگلاس هوفستادر با عنوان: مفاهیم سیال و قیاسهای خلاق: مدلهای کامپیوتری از مکانیزم های پایه‌ای ذهن.



14-اولین ویرایش در ویکیپدیا

اولین ویرایش در ویکی پدیا یک ویرایش تستی برای جمله سلام جهان (به انگلیسی) بود که توسط موسس ویکیپدیا یعنی جیمی والز انجام شد که در حال حاضر وجود ندارد. قدیمی ترین ویرایش حال حاضر ویکی پدیا متعلق به 16 ژانویه 2001 هستند که به لیستی از کشورها داده اضافه می کنند.



15-اولین ویدئو در یوتیوب

اولین ویدئو در یوتیوب توسط یکی از موسسین آن به نام جاوید کریم در 23 آوریل 2005 قرار داده شد. نام این ویدئو "من در باغ وحش" بود که فیلمی از وی در باغ وحش سن دیگو بود. این ویدئو بیش از 1.5 میلیون بار دیده شده است

تصاویر: برترین اختراع‌های تصادفی تاریخ

تصاویر: برترین اختراع‌های تصادفی تاریخ
دنیای علم سرشار از کشفیات و اختراعات اتفاقی است که تنها ذهن خلاق دانشمندان می‌توانست با استفاده درست از آنها به نتیجه دلخواه برسد. به گزارش «خبر آنلاین»، پاپ‌ساینس نیز در گزارشی، ده اختراع تصادفی قرن نوزدهم و بیستم را معرفی کرده است.

اجاق مایکروویو - پرسی اسپنسر


پرسی اسپنسر که پس از انجام خدمت سربازی خود در نیروی دریایی ایالات متحده، در شرکت ریتون مشغول به کار شد؛ به عنوان یک نابغه الکترونیک شناخته می‌شد. در سال 1954 / 1333 اسپنسر مشغول ور رفتن با یک مگنترون مایکروویو -که در آرایه‌های راداری از آن استفاده می‌شود- بود، که ناگهان صدای عجیبی شبیه جلز و ولز کردن را در شلوار خود احساس کرد. اسپنسر با متوقف کردن کار خود، یک بسته شکلات را در جیب شلوارش پیدا کرد که شروع به ذوب شدن کرده بود. با درک این مطلب که تشعشع مایکروویو خروجی از مگنترون باعث این اتفاق شده بود، اسپنسر سریعا در خصوص استفاده‌های عملی از این ویژگی برای آشپزی مشغول به کار شد. نتیجه نهایی کار وی اجاق مایکروویو یا همان مایکروفر است که امروزه به عنوان ناجی تمام مردان مجرد و دوست‌داران خوراکی‌های فوری در سرتاسر دنیا شناخته می‌شود!

ساخارین، قند مصنوعی - ایرا رمسن، کنستانتین فالبرگ


در سال 1879 / 1258 ایرا رمسن و کنستانتین فالبرگ که مشغول کار در آزمایشگاهی در دانشگاه جان هاپکینز بودند، کار خود را برای خوردن غذا تعطیل کردند. اما فالبرگ فراموش کرد که قبل از غذا خوردن دست‌هایش را بشوید. این کار معمولا به مرگ فوری بسیاری از شیمی‌دانان منجر می‌شود، اما در مورد وی این کار منجر شد تا مزه شیرین و عجیبی را در تمام طول غذا خوردن احساس کند. این اتفاق منجر به ساخته شدن نخستین شیرین‌کننده مصنوعی جهان شد. آنها نتایج کارشان را با یکدیگر منتشر کردند، اما تنها نام فالبرگ که این ماده را کشف کرده بود در حق امتیاز این محصول ذکر شد. نامی که امروزه در بسته‌های صورتی رنگ این محصول در همه جا دیده می شود. به نظر می‌رسد که رمسن در این ماجرا به نوعی دور زده شده است. رمسن بعدها در این مورد گفت: «فالبرگ یک رذل واقعی است. من از این‌که اسم خودم را با اسم وی در یک جمله بشنوم، واقعا متنفرم!»

فنر آب زیر کاه (Slinky) - ریچارد جیمز

در سال 1943 / 1322، مهندس نیروی دریایی آمریکا ریچارد جیمز مشغول تحقیق در این خصوص بود که چطور می‌توان با استفاده از فنر، تجهیزات حساس بیرون کشتی‌ها را از نوسانات شدیدی که منجر به خرابی آنها می‌شود، محافظت کرد. در حین کار وی یکی از مدل‌های خود را با عصبانیت از روی میز به پایین پرتاب کرد. اما اختراع وی به جای این‌که محکم با زمین برخورد کند، به شکل زیبایی به سمت پایین جهش کرد و مجددا شکل اصلی خود را به دست آورد؛ خیلی بیهوده، خیلی فرز و خیلی آب زیر کاه! این فنر به یک اسباب‌بازی محبوب برای کودکان تبدیل شد. قبل از این‌که هر کودکی بتواند با پیچاندن و کشیدن فنری که پدر و مادرش برای وی خریده بودند، نهایتا آن را خراب کند، 300 میلیون از این فنرها در دنیا فروخته شده بود!

خمیر بازی - شرکت Kutol Products


پیش از اینکه خمیر بازی Play-Doh به یک ابزار آموزشی مفید در فرایند تربیت کودکان تبدیل شود، به عنوان یک محصول پاک‌کننده اختراع شده بود. این خمیر ابتدا به عنوان محصولی برای تمیز کردن کاغذدیواری‌های کثیف به بازار معرفی شد، اما این مساله مربوط به قبل از زمانی می‌‌شود که شرکت تولید کننده آن در سراشیبی سقوط قرار گیرد. آن‌چه شرکت Kutol Products را از ورشکستگی نجات داد، موفقیت محصول آنها در تمیز کردن دیوارها نبود، بلکه استفاده بچه‌های دبستانی از این محصول برای خلق کاردستی‌های مجسمه‌سازی سال نو بود. با حذف ترکیبات پاک‌کننده و اضافه کردن رنگ و یک عطر ملایم، شرکت محصولات کوتول پاک‌کننده خود را به یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های تمام تاریخ تبدیل کرد: خمیر مجسمه‌سازی. به این ترتیب شرکتی که در حال ورشکستگی بود، ناگهان به موفقیت عظیمی رسید. گاهی اوقات شما نمی‌دانید که چقدر باهوش هستید، تا این‌که یکی از راه می‌رسد و شما را متوجه آن می‌کند!

چسب همه کاره - هری کوور


در یکی از آشفته‌ترین لحظات اکتشاف در طول تاریخ، دکتر هری کوور از آزمایشگاه کداک در سال 1942 / 1321 دریافت که ماده سیانواکریلیت که وی ساخته بود، یک شکست ناامیدکننده محسوب می‌شود. بر خلاف انتظار وی، این ماده به هیچ وجه برای ساخت یک دستگاه زاویه‌یاب با دقت بالا مناسب نبود. ماده‌ای که وی ساخته بود به طرز باورنکردنی به هر چیزی می‌چسبید، بنابراین وی این ماده را فراموش کرد. شش سال بعد هنگامی‌که کوور سرپرست یک پروژه در خصوص طراحی پوشش جدیدی برای هواپیما بود، باز هم ترس از بلااستفاده بودن سیانواکریلیت تمام وجود وی را فررا گرفت. اما این دفعه کوور مشاهده کرد که این ماده، اتصالی قوی را بدون نیاز به گرم کردن ایجاد می‌کند. کوور و گروهش مواد مختلفی را در آزمایشگاه با استفاده از این ماده تعمیر کردند و در نهایت یک استفاده مفید را برای این ماده دیوانه کننده پیدا کردند. کوور حق امتیاز کشف خود را ثبت کرد و در سال 1958 / 1337 سانواکریلیت به عنوان یک چسب همه کاره در تمام فروشگاه‌ها عرضه شد.

تفلون - روی پلانکت


دفعه بعد که شما یک نیمرو را بدون چسبیدن به کف ماهی‌تابه درست کردید، از شیمی‌دانی به نام روی پلانکت تشکر کنید که به صورت کاملا اتفاقی در سال 1938 / 1317 تفلون را اختراع کرد. پلانکت هنگامی‌که به محصول آزمایش خود در یک سردخانه سر می‌زد، امیدوار بود که توانسته باشد نوع جدیدی از CFC ها را بسازد. اما هنگامی‌که وی محفظه‌ای را که تصور می‌کرد باید سرشار از گاز باشد بررسی کرد، متوجه شد که ظاهرا تمام گاز ناپدید شده است و تنها تعدادی پولک سفید باقی مانده است. پلانکت شیفته این خرده‌های شیمیایی مرموز شد و مشغول مطالعه بر روی خواص آنها شد. ماده جدید ثابت کرد که یک روان‌کننده عالی با نقطه ذوب فوق‌العاده بالا است. این ماده ابتدا در جعبه دنده‌های نظامی استفاده شد و امروزه از آن برای تولید ظروف نچسب آشپزخانه استفاده می‌شود.

باکلیت - لئو بیکلند


در سال 1907 / 1286، لاک شیشه‌ای عمدتا برای عایق کردن قسمت‌های داخلی تجهیزات الکترونیکی اولیه مانند رادیو و تلفن استفاده می‌شد. صرف‌نظر از اینکه این ماده از بدن نوعی سوسک آسیایی به دست می‌آمد، وسیله خوبی بود. البته این ماده ارزان‌ترین یا ساده‌ترین راه برای عایق کردن یک سیم به شمار نمی‌رفت. ماده‌ای که شیمی‌دان بلژیکی، لئو بیکلند به جای این ماده یافت، پلی‌اکسی‌بنزیل‌متیلن‌گلیکول‌آنیدرید بود. این ماده که نخستین پلاستیک مصنوعی دنیا است، اغلب تحت عنوان باکلیت شناخته می‌شود. این پلاستیک پیش‌گام کاملا شکل‌پذیر است و می‌توان آن را به هر رنگی درآورد و در برابر دماهای بالا نیز شکل خود را حفظ می‌کند. این خصوصیات آن را به ماده محبوب تولیدکنندگان، جواهرسازان و طراحان صنعتی تبدیل کرده است.

تنظیم کننده ضربان قلب - ویلسون گریت‌بچ


دانشیار دانشگاه بوفالو تصور می‌کرد که پروژه خود را نابود کرده است. به جای استفاده از یک مقاومت 10 هزار اهمی برای ساخت نمونه اولیه یک دستگاه ثبت ضربان قلب، ویلسون گریت‌بچ از یک مقاومت 1 مگااهمی استفاده کرده بود. مدار ساخته شده سیگنالی را تولید می‌کرد که 1.8 میلی‌ثانیه طول می‌کشید و سپس به مدت 1 ثانیه متوقف می‌شد. گریت‌بچ دریافت که با استفاده از یک جریان دقیق در این دستگاه، می‌توان پالس تنظیم‌شده‌ای را به دست آورد که خود را بر ضربان ناقص قلب بیماران تحمیل کند. قبل از آن، دستگاه‌های تنظیم کننده ضربان قلب به اندازه یک تلویزیون بودند که به طور موقت، آنها را از خارج بدن به بیماران متصل می‌کردند. اما امروزه همان کار را می توان با استفاده از یک مدار کوچک که به راحتی درون قفسه سینه بیمار قرار می‌گیرد، انجام داد.

بند چسبی - جورج دی‌مسترال


شاید کمی مبالغه‌آمیز به نظر برسد، اما یک سگ نقش مهمی را در اختراع این وسیله مفید داشته است. جورج دی‌مسترال که یک مهندس سویسی بود، روزی به همراه سگ خود به شکار رفته بود که متوجه شد خارهای آزاردهنده‌ای به پشم‌های سگش چسبیده است. هنگامی‌که در بازگشت وی این خارها را زیر میکروسکوپ نگاه می‌کرد، متوجه قلاب های کوچکی شد که باعث چسبیدن این خارها به بدن سگ و جوراب‌های وی شده بود. مسترال چندین سال را صرف بررسی پارچه‌های مختلف کرد تا اینکه نهایتا نوعی نایلون را پیدا کرد که برای اختراع وی مناسب بود. با این حال دو دهه طول کشید تا با استفاده ناسا از این اختراع در لباس‌های فضانوردان، استفاده از این اختراع فراگیر شود.

اشعه ایکس - ویلهلم رونتگن


حرف شما کاملا درست است! اشعه ایکس یا آن‌طور که در اوایل مشهور بود، تابش مجهول، پدیده‌ای طبیعی است و بنابراین نمی‌توان آن را اختراع کرد. اما داستان کشف آن به عنوان یکی از جذاب‌ترین داستان‌ها در میان ابداعات اتفاقی دنیا شناخته می‌شود. در سال 1895 / 1274 فیزیک‌دان آلمانی ویلهلم رونتگن، مشغول انجام یک‌سری آزمایش‌های روزمره با پرتوی کاتدی بود که متوجه شد یک تکه مقوای فلورسنت در طرف دیگر اتاق روشن شده است. یک صفحه ضخیم بین تشعشع‌کننده کاتدی وی و مقوا قرار داشت که ثابت می‌کرد ذرات نور از میان اجسام جامد عبور می‌کنند. رونتگن که از این اتفاق شگفت‌زده شده بود، متوجه شد تصاویر شفافی را از با استفاده از این تابش باورنکردنی می‌توان تهیه کرد. نخستین تصویر از این نوع یک تصویر اسکلتی است که رونتگن از دست همسر خود گرفته است.

مفتی مصر: وهابيت در اسلام وجود ندارد

مفتی مصر: وهابيت در اسلام وجود ندارد
«دکتر علی جمعه» مفتی مصر ضمن موضع‏گیری علیه کسانی که خود را سلفی و وهابی‏ می‏نامند تأکید کرد: «در اسلام مذهبی تحت عنوان وهابیت یا و سلفیت وجود ندارد؛ و باطن آنها چیزی جز افراط و خشونت نیست».

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا ، مفتی مصر با تأکید بر اینکه در اسلام مذهبی تحت عنوان وهابیت یا و سلفیت وجود ندارد گفت: «این نام‏ها و اینگونه عناوین در اسلام وجود نداشته‏اند بلکه اخیراً مطرح شده‏اند».

دکتر علی جمعه افزود: «کسانی که نام خود را وهابی گذاشته‏اند خود را منتسب به "محمد بن عبد الوهاب" می‏دانند. سلفیه هم مذهب جداگانه‏ای نیست بلکه عده‏ای سه قرن اول از تاریخ اسلام دوره زمانی سلف صالح می‏دانند و خود رابدان منتسب می‏کنند. این افراد خود را سلفی می‏خوانند تا کسی نتواند بطور شفاهی آنها را مورد آزار قرار بدهد؛ اما سلفیه در واقع بازیچه‏ای با رنگ و لعاب است که باطن آن چیزی جز افراط‏گرایی، تروریسم ، خونریزی و عدم تحمل طرف مقابل نیست».

دکتر علی جمعه این مطالب را در پاسخ به پرسشی در مورد تفاوت بین وهابیت و سلفیه و ارتباطشان با مکتب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ ابراز نمود. این سؤال در ضمن سخنرانی دیروز وی در کتابخانه "مصر الجديدة" از او پرسیده شد.

قمه زنی اعضاء یک هیئت مذهبی در خمینی شهر

قمه زنی اعضاء یک هیئت مذهبی در خمینی شهر
اصرار اعضاء یک هیئت مذهبی بر قمه زنی علنی در خمینی شهر و ممانعت مامورین انتظامی از این عمل ، منجر به درگیری شدید لفظی میان دو طرف انجامید.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مشرق ، همزمان با برگزاری مراسم شب های قدر و شهادت حضرت علی (ع)، اعضاء یک هیئت مذهبی در خمینی شهر اصفهان اقدام به قمه زنی علنی نمودند.
این افراد که از اعضا یک هیئت عزاداری و حدود 50نفر بودند در یکی ازخیابانهای این شهر در حال قمه زنی بودند که با ممانعت مامورین نیروی انتظامی مواجه شدند.

برخی از اعضا این هیئت ضمن اصرار بر قمه زنی با ماموران نیروی انتظامی نیز درگیر شدند.

حمله وحشیانه وهابیون به عزاداران امیرالمومنین (علیه السلام) در پاکستان

حمله وحشیانه وهابیون به عزاداران امیرالمومنین (علیه السلام) در پاکستان
تروریستهای فرقه گرا همچنین عصر امروز در شهر کراچی با تیراندازی بسوی عزاداران امام علی (علیه السلام)حداقل 7 تن از عزاداران را زخمی کردند.تروریستها از یک ساختمان دو طبقه در منطقه " بازار امپرس" شهر کراچی مرکز ایالت سند بسوی عزاداران " تیراندازی کردند.

شمار تلفات دو حمله انتحاری و تیراندازی به سوی عزاداران امام علی (علیه السلام) در شهرهای لاهور و کراچی پاکستان به بیش از 120 کشته و زخمی رسید.
 
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر از اسلام آباد و به نقل از شبکه های تلویزیون خصوصی آ.آر.وای جیو و دنیا ، دو حمله انتحاری به عزاداران امام علی (علیه السلام)در منطقه "بهاتی گت" و حسینیه " کربلا گامه شاه" در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان حداقل 12 کشته و بیش از صد زخمی برجای گذاشت.

تروریستهای فرقه گرا همچنین عصر امروز در شهر کراچی با تیراندازی بسوی عزاداران امام علی (علیه السلام)حداقل 7 تن از عزاداران را زخمی کردند.

تروریستها از یک ساختمان دو طبقه در منطقه " بازار امپرس" شهر کراچی مرکز ایالت سند بسوی عزاداران " تیراندازی کردند.

در این حال شبکه های تلویزیون خصوصی در پاکستان بنقل از پلیس اعلام کردند: پنج تن از مظنونان این حملات تروریستی بازداشت شده اند.