شاهد قتل، شکنجه و تجاوزهای جنسی «عدی» بودم

بدل پسر صدام:
سلولی که در آن بودم، عبارت بود از یک اتاق کاملا قرمز رنگ، ساعاتی بعد همه جا را خون می دیدم. داشتم دیوانه می شدم. یک هفته بعد مجددا مرا پیش عدی بردند. فرزند صدام گفت: اگر این بار هم درخواست مرا رد کنی، به خواهران کوچک تو تجاوز خواهم کرد. از روی ناچاری فورا درخواست او را پذیرفتم...
طی چند روز آینده قرار است فیلم «بدل شیطان» ـ The Devils Double ـ در ایالات متحده آمریکا اکران شود.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، به همین مناسبت مجله «نیوزویک» در شماره اخیر خود طی گزارشی بخش هایی از اعترافات یک افسر عراقی به نام «یحیی عادل» را منتشر کرد.

یحیی عادل به دلیل شباهت بسیار زیادی که به «عدی» فرزند صدام دیکتاتور سابق عراق داشت، چند سالی به عنوان بدل وی در محافل مختلف حضور می یافت.

در گزارش نیوزویک به نقل از یحیی عادل آمده: «در دهه 80 قرن گذشته میلادی به عنوان افسر در ارتش عراق خدمت می کردم تا اینکه ناگهان برایم احضاریه آمد و دستور داده بودند که طی 72 ساعت خودم را معرفی کنم. وقتی به آدرس احضاریه یعنی یکی از قصرهای صدام در بغداد رفتم، پس از چند بازرسی بدنی با عدی و نیز خود صدام دیدار کردم. هر دوی آنها از شباهتی که من به عدی داشتم به شدت متعجب شدند.

عدی در آن دیدار از من خواست تا به عنوان بدل وی خدمت کنم. به او گفتم: سرورم، حرف شما را متوجه نمی شوم. یعنی می خواهید که بنده محافظ شخصی شما باشم. عدی گفت: خیر، سازمان اطلاعات و امنیت عراق تو را شناسایی کرده و گفته که شباهت بسیار زیادی به من داری لذا می توانی بدل خوبی برای من باشی. از او پرسیدم: آیا اجباری در کار است یا می توانم درخواست شما را رد کنم. عدی گفت: می توانی درخواستم را رد کنی و به کار اصلی خودت در ارتش بازگردی.»

یحیی عادل افزود: «من نپذیرفتم اما تا از کاخ خارج شدم توسط نیروهای امنتی بازداشت و مستقیما و بدون محاکمه به زندان انتقال یافتم. سلولی که در آن بودم، عبارت بود از یک اتاق کاملا قرمز رنگ، ساعاتی بعد همه جا را خون می دیدم. داشتم دیوانه می شدم. یک هفته بعد مجددا مرا پیش عدی بردند. فرزند صدام گفت: اگر این بار هم درخواست مرا رد کنی، به خواهران کوچک تو تجاوز خواهم کرد. از روی ناچاری فورا درخواست او را پذیرفتم.

یحیی عادل در ادامه گفت: «چند روز بعد چندین عمل جراحی روی صورتم انجام دادند تا به عدی شبیه تر شوم. تقریبا کاملا شبیه او شدم. در مدتی که حدودا سه سال بود و به عنوان بدل فرزند صدام بودم، بارها و بارها از نزدیک شاهد قتل، شکنجه و تجاوزهای جنسی عدی بر روی افراد مختلف بودم. او از این کارها لذت می برد.»

بدل عدی همچنین افزود: «در نهایت هنگامی که برای مرخصی به منزلمان آمده بودم، توانستم از عراق فرار کنم و به اروپا بروم تا دیگر هیچ وقت خانواده صدام نتوانند به من دست پیدا کنند. از صحنه هایی که طی این چند سال در کنار عدی دیده بودم، دچار بیماری روانی شده بودم. حدود پنج سال زیر نظر پزشکان روحی ـ روانی درمان شدم تا اینکه توانستم یک بار دیگر به سلامت اولیه دست یابم.»

در پایان گزارش نیوزویک آمده: یحیی عادل از کشته شدن عدی در سال 2003 میلادی به دست نیروهای آمریکایی به شدت خشمگین و ناراحت شد زیرا معتقد است که عدی باید زنده می ماند و به اندازه قتل، شکنجه و تجاوزاتی که به دختران مردم کرده بود، مورد شکنجه قرار می گرفت. مرگ برای او کافی نبود.
برچسب ها: عدی ، صدام ، یحیی عادل

جلوگیری از بارداری

جلوگیری از بارداری


سؤال: کاشت نور و پلانت در زیر پوست برای جلوگیری از بارداری چه حکمی دارد و آیا نظر شوهر شرط است؟
جواب: در غیر موارد ضرورت چنانچه باعث عقیم شدن نگردد اشکال ندارد و خوب است با توافق شوهر انجام گیرد.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

خمس در لوازم منزل

خمس در لوازم منزل


سؤال: آیا به لوازم و وسائل منزل که از آنها استفاده نشده خمس تعلق می گیرد؟
جواب: بله، خمس تعلق می گیرد.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

خطای پزشک

خطای پزشک


سؤال: اگر بیمار بر اثر خطای پزشک از دنیا برود یا ناقص العضو بشود آیا پزشک ضامن است؟
جواب: بله ضامن است.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

 

بازیهای کامپیوتری

بازیهای کامپیوتری


سؤال: بازی شطرنج، پاسور و بازی های مشابه، با کامپیوتر چه حکمی دارد؟
جواب: شطرنج مطلقا حرام است، و غیر از شطرنج در فرض سؤال که طرف دوم و شرط بندی نداشته باشد چنانچه عرفاً قمار بازی صدق نکند اشکال ندارد.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

حد حجاب

حد حجاب


سؤال: حدود شرعی حجابی که بانوان باید مراعات نمایند چیست؟
جواب:
یک بانوی مسلمان واجب است بر او که از سر تا انگشتان پای خود را به استثنای صورت و دو کف دستها به شرط اینکه زینت نداشته و شهوت انگیز نبوده بپوشاند، بله چادر ضخیم مشکی و ساده بهتر است، زیرا این طور پوشش نوعی اقتدا نمودن به حضرت زهرا سلام الله علیها که همه ما امید شفاعت آن حضرت را داریم می باشد.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

 

تصاویر قدیم و جدید از مسجد تاریخی مكه

تصاویر قدیم و جدید از مسجد تاریخی مكه

مسجد مكه (Mecca Masjid) یا «مكه مسجد» یكی از معروف‌ترین مساجد و بزرگترین مسجد جنوب هند است كه در سمت جنوب غربی چار منار در شهر حیدرآباد واقع شده ‌است. بنای این مسجد در سال ۱۰۲۷هجری قمری به دستور سلطان محمد قطب شاه آغاز و در زمان ابوالحسن قطب شاه پایان یافت. صحن این مسجد حدود ۷۵۰۰ متر مربع است و در ابتدای در ورودی آن حوض بزرگی قرار دارد. نمای بیرونی مسجد از ۵ قوس محرابی‌شكل و نمای داخلی آن ۱۵ قوس محرابی دارد. دو مناره بلند در دو گوشه جلوی بنا و یك ساعت آفتابی از دیگر مشخصه‌های این مسجد است. سلطان محمد این مسجد را «بیت العتیق» نام نهاد و هنگامی كه حیدرآباد به دست اورنگ زیب پادشاه گوركانی سقوط كرد، وی نام آن را به «مكه مسجد» تغییر داد، علت این تغییر نام آن است كه در هنگام ساخت مسجد مقداری از خاك مكه در بنای آن به‌كار برده شده‌ است. معروف است برای قرار دادن سنگ‌بنای این مسجد سلطان محمد دستور داد هر كسی كه از نوجوانی نماز یومیه‌اش قضا نشده‌است حاضر شود كه تنها دو نفر حاضر شدند و قسم شرعی یاد كردند كه هیچ یك از نمازهای آنها قضا نشده‌است، سپس خود سلطان محمد قسم یاد كرد كه نه تنها از سن ۱۲ سالگی نماز واجبش قضا نشده بلكه نمازهای تهجد وی نیز ترك نگردیده ‌است، لذا او به اتفاق دو نفر دیگر سنگ‌بنای مسجد را نهاده و كار ساختمان آن آغاز گردید. این مسجد باشكوه در حال حاضر به جاذبه ای برای گردشگران، به ویژه گردشگران مسلمان در كشور هند تبدیل شده است.

طهران در آخرالزمان در بیان امام صادق (علیه السلام)

طهران در آخرالزمان در بیان امام صادق (علیه السلام)

SHIA-NEWS شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، درباره تهران و ری و زورا که برخی از محدثین آنرا تهران نامیده اند روایاتی زیادی آمده است که بخشی از آنها را محمودی گلپایگانی در کتاب پیرامون ایران و طهران جمع آوری کرده اند.

در همین رابطه در منتخب التواریخ ص 875 آمده است:

امام صادق علیه السلام فرمودند : 

ای مفضل ایا میدانی زورا کجا واقع شده است؟
عرض کردم خدا و حجتش داناترند.
فرمود :بدان ای مفضل در حوالی ری کوه سیاهی ست که در دامن ان شهری بنا شده است که طهران نامیده شود و ان است زورا که قصرهایش مثل قصرهای بهشت و زنهایش مثل حور العین است بدان ای مفضل ان زنها متلبس به لباس کفار میشوند ودر هیئت ظالمان میباشند و به محل سکونت شوهر ها کفایت نمیکنند و از ایشان درخواست طلاق میکنند و مردها به مردها و زنها به زنها اکتفا میکنند و مردها شبیه به زنها و زنها شبیه به مردها میشوند پس اگر تو بخواهی دینت را حفظ کنی پس دراین شهر سکونت مکن و مسکن برای خود قرار مده چون محل فتنه است پس از انجا به قله کوهها و از سوراخی به سوراخی مثل روباه و بچه اش فرار کن.

همچنین در مناقب العتره ابن فهد حلی آمده است:
رسول خدا صل الله علیه واله وسلم فرمودند :
وای بر امت من از شورای کبری و شورای صغری
عرض شد این دو شورا چه وقت خواهد بود؟
فرمود شورای کبری بعد از وفات من برای غصب خلافت برادرم و حق دخترم برپا خواهد شدو شورای صغری در غبیت کبری و در زورا (تهران) برای تغییر سنت من و تبدیل احکام واقع خواهد شد.
در کنز العمال ج۱۴ ص ۲۲۹ نعمان بن بشیر روایت کند که : پیش از ساعت ظهور فتنه هایی بروز میکند همچون اینکه شب تار باشد و شخص در صبح مومن بوده و چون شب فرا رسد کافر گردد و یا شب کند در حالی که مومن بوده و صبح کند در حالی که کافر شده استو گروهی دین و اخلاق خود را هب متاعی ناچیز از دنیا بفروشند.


پاسخ آيت الله سيستاني به استفتائي درباره «سپرده طلا»

شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، متن استفتا و پاسخ دفتر آيت الله سيستاني به شرح زير است:
 
سؤال:

اخيرا يکي از بانک هاي کشور طرحي را با نام سپرده طلا به اجرا گذاشته است که طي آن مشتريان، حساب جاري ارزي بر پايه طلا افتتاح مي کنند. در اين حساب براي افتتاح کننده، يک گواهي رسيد حساب سپرده طلا (غيرقابل نقل وانتقال) صادرمي‌گردد. همه مشتريان مي‌توانند درهر زمان که مايل باشند نسبت به دريافت سپرده خود براساس ارزش روز فروش طلا اقدام نمايند.
 
نکته مهم اينجاست که عملا طلايي در کار نيست. معامله روي کاغذ انجام مي شود. کاغذي به عنوان رسيد طلا به مشتري داده مي شود، عددي به عنوان وزن طلاي صوري خريداري شده روي کاغذ نوشته مي شود و اگر مشتري طلا را مطالبه کند، بانک آن طلا را اصلا ندارد که به او بدهد، بلکه بر اساس همان عدد (مثلا 5 گرم) قيمت روز طلا را محاسبه کرده و به مشتري پول پرداخت مي کند.
 
نتيجه آنکه مشتري در واقع پولي را در بانک مي گذارد و بر اساس نوسان قيمت طلا پولش کم و زياد مي شود.
 
آيا اين عمل شرعا مجاز است؟
 
پاسخ ایت الله سیستانی :
 
بسمه تعالى
 
اين کار صحيح نيست بلى اگر از بانک در مقابل پولى که ميدهد طلا بخرد که هر وقت بخواهد بتواند از بانک طلا تحويل بگيرد و انشاء خريد و فروش طلا صورى نباشد و بانک طبق توافق با مشترى هر وقت که مشترى خواست پول طلا را و نه بيشتر از آن از بانک بگيرد اين قرارداد بلا مانع خواهد بود.


 

فراخوان آیة الله‌ العظمی وحید خراسانی برای نیمه شعبان

فراخوان آیة الله‌ وحید خراسانی برای نیمه شعبان
شما تصور می كنید كه او از نظرها پنهان است ولی خبر ندارید كه چشم ها از دیدن او محروم است اما اشعه انوار او برهمه این دلها می تابد. خودش فرمود: ما شما را فراموش نمی كنیم، ما مراعات شما را از دست نمی دهیم. همه شما تحت نظر او اید، سعی كنید از این نظر بیگانه نشوید. نماز را اول وقت بخوانید، رابطه را با خدا حفظ كنید، قرآن را هر روز بخوانید، به او هدیه كنید. با این دو عمل ، هم به مبدأ عالم مرتبط اید، هم به حجت او، سعادت دنیا وآخرت نصیب همه شماست.
SHIA-NEWS شیعه نیوز:

آیت‌ الله‌ وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان عظمت ماه شعبان و مولود موعود آن را بیان كرده و عموم دلباختگان به حضرت حجت(عجل الله تعالی) را به قرائت دسته‌جمعی دعای فرج در شب نیمه شعبان دعوت نمودند.

به گزارش «شیعه نیوز» ، متن كامل سخنان ایشان كه در جمع تعدادی از جوانان و دانشجویان در مشهد مقدس ایراد شده به شرح ذیل است:

در آستانه حلول ماه شعبان المعظم هستیم، در این ماه شبی هست و در آن شب مولودی هست. عظمت آن شب و عظمت مولود آن شب فوق بیان و ادراك ماست. شیخ الطائفه در هزار سال قبل تقریبا، در كتاب مصباح المتهجد این دعا را ذكر می كند: مطلع دعا این است: اللهم بحق لیلتنا هذه ومولودها. چه شبی است كه در این دعا خدا را به آن شب قسم باید داد و عظمت آن شب در چه حد است كه امام دستور داده بگوئیم: بحق لیلتنا هذه ؟

خورشید منظومه ملكوت

اما آن كس كه آن شب متولد شده ، آنجا دیگر كمیت عقل لنگ است. در مُلك منظومه ای است، خدا در منظومه مُلك، خورشید را آفریده، در ملكوت هم منظومه ای است و خورشیدِ منظومه ملكوت، ولی عصر است ، صاحب الزمان است. اگر چشمی قدرت دارد جرم خورشید را ببیند عقلی هم در عالم قدرت دارد مقام آن خورشید را كه اسمش صاحب الزمان است و مهدی موعود است، درك كند.

پیامبر را نشناخته‌ایم

ما عمری گذشت، هنوز نفهمیدیم رعیت چه امامی هستیم؟! وقتی امام زمان شناخته می شود كه خاتم انبیاء، شخص اول عالم شناخته بشود. چرا؟ حدیث، صحیح است ، معنای حدیث صحیح این است كه تمام فقهاء عظام مذهب- بلا استثناء- بر طبق سند این حدیث در اعظم و ادق مسائل احكام خدا فتوا می دهند. فقهاء مذهب، مبانی شان در حجیت خبر مختلف است. عده ای كثیر خبر ثقه را حجت می دانند، عده ای مثل فقیه نحریر، صاحب مدارك، به خبر ثقه هم فتوا نمی دهد، به خبر صحیح فتوا می دهد.

این مطلب در خبر صحیح است وآن خبر این است : رسول خدا فرمود: «المهدی من وُلدی اسمه اسمی وكنیته كنیتی أشبه الناس بی خَلقا وخُلقا ». عقل این جا دیگر كمیتش لنگ است؛ اولا پیغمبر خاتم كیست؟ او كسی است كه در قرآن یك سوره هست ، اسم آن سوره، «سوره بلد» است. بعد به قرآن رجوع كنید، اسم سوره ها مختلف است : سوره یس، سوره صافات ، سوره مُلك؛ آن عمود سوره نقطه اسم سوره می شود. این سوره اسمش «سوره بلد» است . بلد یعنی چه؟ شهر. مشهد شهر است. تهران شهر است. مدینه شهر است. مكه شهر است. خدا، ذات قدوسی كه میلیاردها كهكشان به اراده او می گردد و می چرخد و تمام عالم امكان به امر «كُن» از او «فیكون» است، همچو خدایی به آن شهری كه پیغمبر خاتم در آن شهر است، قسم یاد می كند: « لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ ، وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ »، چون تو دراین شهری من به این شهر قسم یاد می كنم .عظمت خاتم این است، كیست او؟ آن كسی است كه یك سوره در قرآن است به اسم « سوره اسراء» مبدأ سوره این است: «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آَیَاتِنَا». مثل شیخ انصاری دیگر اینجا مبهوت می شود. خدا خودش را تسبیح می كند : سبحان الذی كه او را آن شب به معراج برده. عظمت پیغمبر خاتم این است. « سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آَیَاتِنَا ». آن شب او را بردیم كه آیات مان را به او نشان بدهیم. حالا آن آیات چیست؟!

ستاره‌های شب معراج

باز یك سوره در قرآن است به اسم سوره نجم: « وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى ، مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَى ، وَمَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى ، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى». قسم به نجم و ستاره یاد می كند بر شرح حال این پیغمبر. آن وقت مدح این است، مداح كیست ؟ مداح خدا ، مدح «سوره والنجم»، مدح هم این است : « وَمَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى ، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى ، عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَى ، ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَى ، وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَى ، ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى ، فَكَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَى... تا می رسد به آنجا: « لَقَدْ رَأَى مِنْ آیَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَى» . این آیات چیست؟ آن وقت آن شب چه دید؟ شبی كه به معراج رفت آن معراجی كه خدا خودش را به آن معراج تسبیح می كند، پرده از مقابل چشمش برداشته شد، نگاه كرد دوازده ستاره دید. ستاره اول امیرالمومنین، بعد دید یك ستاره باز بین این ستاره ها مثل ستاره صبح می درخشد، پرسید پروردگارا! این كیست؟ خدا معرفی كرد: این مهدی آل محمد است. امام زمان این است. بعد حدیث صحیح این است: « المهدی من ولدی ...». آن خاتم كه مداحش خداست باز شده مداح امام زمان ، مقام ولی عصر این است . «المهدی من ولدی إسمه إسمی كنیته كنیتی ...». در عالم اسم پیغمبر خاتم و كنیه او برای احدی جائز نیست، فقط یك نفر است كه هم اسم خاتم اسم اوست و هم كنیه خاتم كنیه اوست.

*اسامی پیامبر (صلی الله علیه و آله)مختص مهدی(عجل الله تعالی) است

دو اسم پیغمبر دارد: اسم آسمانی احمد است؛ اسم زمینی محمد است .هر دو اسم را خود پیغمبر خاتم به امام زمان هدیه كرد: هم اسمش را ، هم كنیه اش را. اسم، اسم خاتم؛ كنیه هم ابوالقاسم . این اسم و این كنیه برای هیچ امامی نیست الا ولی عصر.

این است كه امام زمان را بشناسید. آنجایی كه عقل مبهوت است این است : اشبه الناس ، شبیه ترین تمام مردم عالم هم در خَلق، هم درخُلق به من، آنچه پیغمبر دارد همه در وجود او منعكس است.

آنچه پیغمبر خاتم دارد چیست؟ علمی است كه خدا در قرآن می فرماید: « وَعَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُنْ تَعْلَمُ وَكَانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْكَ عَظِیمًا». علم او به حدی است كه آیة الكرسی را بخوان : «العلی العظیم»، آن وقت آن «علی عظیم» به علم پیغمبر خاتم كه می رسد تعبیرش این است :« وَكَانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْكَ عَظِیمًا»، علمش به عظمتی است كه خدای علی عظیم آن علم را عظیم شمرده است . می رسد به خُلقش، می فرماید :« إِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِیمٍ» هم آن علم، هم آن خُلق، هر دو به مهدی آل محمد داده شده. امام زمان این است .

*درخواست موسی از خدا كه اجابت نشد!

بعد از این همیشه نگران باشید این كلمات را به او با این نظر گفتگو كنید. هر چه معرفت بالاتر ارزش بیشتر. چه مقامی است؟! چه منصبی است ؟! قرآن بخوان . موسی بن عمران كیست؟ موسی بن عمران كسی است كه خدا در قرآن می فرماید: « وَكَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَكْلِیمًا»، «وَنَادَیْنَاهُ مِنْ جَانِبِ الطُّورِ الْأَیْمَنِ وَقَرَّبْنَاهُ نَجِیًّا »

موسی بن عمران كسی بود كه خدا نُه آیه به او داد، یك آیه اش عصایی بود كه انداخت ، سحر تمام سحره را بلعید. یك آیه اش این بود : دستش را از آستین در می آورد دنیا را به آن دست منور می كرد، آن وقت همچو موسی بن عمرانی در سِفر اول تمكین و فضلی كه خدا به امام زمان داده مطالعه كرد. وقتی به مقام او پی برد، گفت: بارالها!... ـ این دعای موسی بن عمران است ـ ، گفت: بارالها! مرا به آن مقام برسان . مقام همچو مقامی است . چنین موسایی آرزو می كند. بعد جواب می آید: ای موسی! این مقام برای احدی میسر نیست. باز دوباره نظر كرد، آن مناقب و آن فضائل و آن مكارم و آن كمالات را نسبت به آن حضرت دید، دوبار، باز دعا كرد: خدایا! مرا او قرار بده ! جواب آمد: این میسر نیست. مرتبه سوم...، اینجا است كه عقل همه علما، حكما، فقها مبهوت است. مرتبه سوم باز دعا كرد: خدایا مرا آن آخرین جانشین خاتم قرار بده. جواب آمد: میسر نیست. این است مقام امام زمان.

رابطه با او چیست؟ راه ارتباط این است . این شیشه را می بینید؟ تاریخ این شیشه را ببین. هرچه هست اینجاست. این لامپ شیشه بود، آن شیشه در دل سنگ بود، آمیخته به سنگ. آن سنگ رفت در كوره ، ذوب شد، شیشه جدا شد، آن شیشه ها، ذرات، جمع شد. بعد شیشه گر آن ذرات را خمیر كرد، آخر در آن دمید، شد لامپ ، بعد به این دستگاه متصل شد رابطه با برق پیدا كرد الان دیگر شیشه نیست، سرتا پا نور است. دل من وتو این است؛ روح ما هم این است. این روح آلوده به سنگِ هوی وهوس است، باید به مجاهده جدا بشود از آن هوی وهوس ، آن روح می شود شیشه صاف ؛ بعد در كوره تقوا آن شیشه می شود لامپ ، وقتی شد لامپ ، مركز برق امام زمان است ، متصل می شود همان دل از این جوان به آن مركز، یكسره می شود نور. راه این است .

*مجسمه پیامبر می‌آید

امام زمان وقتی می آید مجسمه پیغمبر خاتم است. پیغمبر خاتم كه بود؟ «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ». وجود امام زمان ، رحمة للعالمین است؛ بعضی از نادانها تصور می كنند می آید قلع و قمع می كند، بعد فكر می كنند وقتی ما را می كشد پس چرا در انتظارش باشیم؟! اینقدر شعور نیست كه درك كنند...؛ باغ را دیده ای؟ باغبان می آید در باغ خارها را از زمین می كِشد. باید بكشد یا نه؟! باغ برای پرورش گُل است، نه برای خار. همانطوری كه باغبان از باغ خارها را درو می كند، امام زمان هم خارهای باغ انسانیت را درو می كند. اگر گُل بشوی پرورش ات می دهد.

جراح چه می كند؟ وقتی غده پیدا شود، اول آن غده را معالجه می كند تا جایی كه میسر است مرهم می گذارد، دوا می دهد، اگر دوا اثر نكرد، مرهم نتیجه نداد، آن وقت چه باید بكند؟ یا باید این آدم بمیرد یا باید این غده درآید، آنجاست كه جراحی می كند غده را در می آورد. به آن جراح می شود گفت: چرا غده را در آوردی؟! چرا تیغ كشیدی بر سر این بیچاره؟! امام زمان غده های انسانیت را در می آورد. این است كه شمشیرش رحمت است، بخشش اش هم رحمت است؛ تمام وجود رحمت است.

خدایا! به خون سیدالشهداء، به آن لب زهر خورده علی بن موسی، همه ما را مورد نظر خاص او قرار بده! اگر یك نگاه كند با آن نگاه چه می كند؟! یك نظر او اثرش این است:

*كرامتی شگفت‌انگیز

شیخ صدوق -اعلی الله مقامه- رأس المحدثین ، او در كمال الدین نقل می كند از محمد بن حسن صیرفی، این مرد ساكن سرزمین بلخ بوده، مردم بلخ وجوهات مالشان را به این مرد می دهند كه بیاورد در بغداد به نائب امام زمان ، ابوالقاسم حسین بن روح، تحویل بدهد. خوب اینها را فكر كنید. بلخ كجا، بغداد كجا! آن هم آن زمان كه از تهران تا مشهد دو ماه باید با مركب راه بروند تا به اینجا برسند. از بلخ تا بغداد!

آن اموال را شمش طلا ونقره كرد. آماده سفر شد. مدتها راه را طی كرد ، رسید به سرخس، وقتی به سرخس رسید خیمه اش را در یك زمین ریگزاری نصب كرد، شمش ها را شمرد. یكی از این شمشس ها در میان آن ریگ ها گم شد. این مرد امین از مال خودش رفت نقره خرید. رسید به همدان. باز از سرخس آن روز تا همدان، آنجا نقره ها را شمش كرد، این شمش را درمیان آن شمش های نقره ضمیمه كرد، بعد از همدان بار سفر بست، رسید به بغداد. سراغ گرفت كه ابوالقاسم حسین بن روح كجاست؟ وقتی خانه او را پیدا كرد، كیسه طلا و نقره و شمش ها را مقابل او گذاشت. این كسی است كه نَفَس امام زمان به او رسیده، شمش ها همه مقابل او جمع شد، محمد بن حسن نگران است، دید حسین بن روح این شمش ها را زیر و رو كرد، یكی از اینها را درآورد، گفت: این شمش از ما نیست، شمشی كه مربوط به ماست در سرخس در میانه ریگ ها گم شده، تو هم برای اینكه خیانت در امانت نكنی به همدان كه رسیدی از مال خودت این سبیكه را درست كردی، در میانه این اموال گذاشتی، این برمی گردد به خودت ، تو هم وقتی برگشتی به سرخس در همان جا خیمه می زنی بعد می گردی آن شمش گمشده را پیدا می كنی، بعد كه پیدا كردی سفر دیگر كه آمدی به بغداد دیگر مرا نمی بینی، به نائب بعد از من تحویل بده.

این كسی است كه دَم او، نَفَس او به این شخص خورده، به این مقام رسیده، گذشته را می بیند، آینده را می بیند، در بغداد است، بلخ و سرخس زیر نظر اوست ، همدان در قبضه قدرت اوست . اگر نوكر امام زمان این است، نائب ولی عصر این است، آیا خود صاحب امر در چه مقامی است ؟! این است كه موسی بن عمران، كلیم الله حسرت مقام او را می خورد.

خوشا به حال شما اگر قدر بدانید.

*همه با هم دعا كنیم

امسال نیمه شعبان، شب نیمه، ساعت 11 ،همه باید دعای فرج را بخوانید. دوره سال هم این برنامه راترك نكنید. هر روز به قدری كه وقتتان اجازه می دهد قرآن بخوانید، به خود ولی عصر هدیه كنید. اگر این كار را عمل كنید، تو، دوره سال هر روز بالاترین گوهر را كه كلام الله است قرائت كنی، به او هدیه كنی ، شب بیست و سوم رمضان كه شب قدر است دفتر عملت به امضای او می رسد، آیا با تو چه معامله خواهد كرد؟

افسوس كه عمر گذشت و ما از این زندگی بهره ای كه باید نبردیم. شما جوان اید! از دوران جوانی كار كنید، قرآن را هر روز ترك نكنید، به امام زمان هدیه كنید، اگر یك گِلی را كنار دسته گُل بگذاری، روز اول اثری نمی بینی اما اگر یكماه این گِل كنار آن گُل بود بعد كه برداشتی می بینی بوی گُل می دهد. دل من و تو هم این جور است، یك روز قرآن بخوانی مثل گِلی است كه یك روز كنار گُل است، اما اگر یكسال هرروز قرآن بخوانی، آن هم قرآن را به او هدیه كنی، به این هدیه برمی گردد به او، دیگر كار، كارتو نیست؛ می شود از من و تو هدیه ای به سلیمان زمان. آن وقت او به كرمش با ما چه معامله خواهد كرد؟! این است مقام ، منصب، این است راه ارتباط با ولی عصر.

شما تصور می كنید كه او از نظرها پنهان است ولی خبر ندارید كه چشم ها از دیدن او محروم است اما اشعه انوار او برهمه این دلها می تابد. خودش فرمود: ما شما را فراموش نمی كنیم، ما مراعات شما را از دست نمی دهیم. همه شما تحت نظر او اید، سعی كنید از این نظر بیگانه نشوید. نماز را اول وقت بخوانید، رابطه را با خدا حفظ كنید، قرآن را هر روز بخوانید، به او هدیه كنید. با این دو عمل ، هم به مبدأ عالم مرتبط اید، هم به حجت او، سعادت دنیا وآخرت نصیب همه شماست.

اللهم كن لولیك الحجة بن الحسن صلواتك علیه وعلی آبائه، فی هذه الساعة وفی كل ساعة ولیا وحافظا وقائدا وناصرا ودلیلا وعینا حتی تسكنه أرضك طوعا وتمتعه فیها طویلا.

اللهم أصلح كل فاسد من أمور المسلمین، اللهم صل وسلم علی ولیك وحجتك صاحب العصر والزمان بعدد ما فی علمك، بحق محمد وآله الطاهرین، والحمد لله رب العالمین.


منبع : مركز خبر حوزه

جشن میلاد حضرت ابالفضل العباس علیه السلام در مؤسسه ی رسول اکرم صلی الله علیه وآله

جشن میلاد حضرت ابالفضل العباس علیه السلام در مؤسسه ی رسول اکرم صلی الله علیه وآله


در خجسته میلاد سراسر نور علمدار با وفای کربلا، قمر منیر بنی هاشم حضرت باب الحوائج ابالفضل العباس علیه السلام محفل جشن و شادی در مؤسسه ی رسول اکرم صلی الله علیه وآله برگزار شد.

در این محفل نورانی که اعضای دفتر مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی و جمعی از علما و صلحا و اساتید حوزه از جمله مدیریت حوزه علمیه ی کربلای معلی آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری نیز حضور داشتند، حجت الاسلام امامی در منقبت علمدار نهضت عاشورایی سخنانی ایراد کرد و مداح اهل بیت علیهم السلام آقای محمد معتمدی نیز در مدح بزرگ علمدار عاشورایی، حضرت ابالفضل العباس علیه السلام به مدیحه سرایی و ذکر فضائل اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام پرداخت.

 
 
 

 

پشت پرده مباحثه‌های وهابیون در بقیع + عکس

این قبرستان که تا پیش از تسلط آل سعود بر سرزمین حجاز، دارای قبه و بارگاه بوده است، بعد از تسلط این گروه و تخریب مزار ائمه بفیع(علیهم السلام) از فضای غریبانه خاصی برخوردار شده که این نکته نیز سبب می‌شود که ...
فرصت محدود زواری که بعد از سالها چشم انتظاری به زیارت قبورائمه بقیع (علیهم السلام) نایل می‌شوند، با مباحث بیهوده با وهابیون به هدر می رود.

به گزارش صراط نیوز، یکی از مکانهای مقدسی که هر شیعه امیر المومنین(ع) و همه محبان اهل بیت (ع) در آرزوی زیارت آن لحظه شماری می‌کنند، قبرستان بقیع است.
این قبرستان با داشتن ویژگی منحصر بفردی، پیکر مقدس 4 تن از ائمه معصومین(علیهم السلام) را یکجا ودر کنار هم در خود جای داده است و زوار با تشرف به این مکان مقدس، به زیارت قبور مطهر امام حسن مجتبی(ع)،امام زین العابدین(ع)،امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) نایل می‌شوند.

مدفون بودن بسیاری دیگر از شخصیتهای بزرگ اسلام مانند عباس بن عبدالمطلب عموی گرامی رسول الله (ص) ، فاطمه بنت اسد مادر گرامی امیر اامومنین(ع)، دختران پیامبر(ص)، عمه‌های پیامبر(ص)، فاطمه ام البنبن مادر گرامی حضرت قمر بنی هاشم، ابراهیم فرزند خردسال رسول الله(ص)، حلیمه سعدیه دایه پیامبر(ص)،بعضی از شهدای جنگ احد ،شهدای واقعه حره و جمعي از صحابه پیامبر بزرگوار اسلام، موقعیت ممتازی به این قبرستان بخشیده که بی شک هر شیعه مشتاقی و حتی بسیاری از مسلمانان از سایر فرق اسلامی برای زیارت آن لحظه شماری می‌کند.
همچنين مطرح بودن بقیع به عنوان یکی از مکانهای احتمالی دفن حضرت زهرا سلام الله علیها ، از ویژگی‌های دیگر این مکان مقدس است که زوار با زیارت جای جای آن با زبان حال خود گویی به دنبال قبر مخفی ام الائمه(سلام الله علیها) می‌گردند.

این قبرستان که تا پیش از تسلط آل سعود بر سرزمین حجاز، دارای قبه و بارگاه بوده است، بعد از تسلط این گروه و تخریب مزار ائمه بفیع(علیهم السلام) از فضای غریبانه خاصی برخوردار شده که این نکته نیز سبب می‌شود که زائرين مشتاقانه به زیارت این قبور مطهر شتافته تا با افشاندن اشکی و دادن سلامی،به سهم خود برای خروج آن از غم غربت قدمی بردارند.

از سوی دیگر با توجه به كوتاه بودن سفر زیارتی عمره که زایرین کمتر از شش روز در مدینه منوره به سر برده و در این فرصت محدود نیز تنها مردان فرصت دارند دوبار در روز و آنهم بعد از نماز صبح تا ساعاتی بعد از طلوع آفتاب و یکبار دیگر از ساعاتی قبل از غروب آفتاب تا قبل از اذان مغرب از فیض زیارت آن بهره مند شوند، اقتضا می‌کند که از این فرصت استثنایی که شاید دیگر تکرار نگردد، نهایت بهره برده شود و به سادگی از دست نرود.

یکی از مسایل تهدید کننده این فرصت اندک و طلایی، مزاحمت‌هایی است که مروجان وهابی مستقر در این مکان مقدس برای زوار ایجاد می‌کنند.

یکی از اقدامات این افراد که اکثرا به زبان فارسی آشنایی داشته و به خوبی به فارسی تکلم می‌کنند، ممانعت از قرائت زیارتنامه توسط زایران است و اين افراد با تکرار مداوم جمله «حاجی کتاب ببند!»، مانع از استفاده از کتب ادعیه و قرایت زیارتنامه شده و بعضا اقدام به ضبط کتب ادعيه می‌کنند.

اما از این گذشته و آنچه که بيشتر تهديد كننده اين فرصت استثنایی است، شبهه افکنی‌های این مروجان وهابیت حاضر در قبرستان بقیع است که با گشودن باب مباحثه با زایرین ایرانی و بعضا شیعیان غیر ایرانی حول اعتقادات شيعه و بعضا مسايل سياسي مرتبط با جمهوري اسلامي ايران ، سبب می‌شود تا با تحريك زایران و درگیر شدن آنها در این مباحث، زوار از فیض زیارت قبور مطهر و بهره گیری از این مکان مقدس بی بهره شده و تا به خود بیایند،فرصت زیارت از دست برود.
نکته قابل توجه در این زمینه آن است که به دلیل تسلط این افراد و ورزیدگی آنها در طرح شبهه، این افراد سعی میکنند با زایرانی که احتمال می‌دهند در مباحث کلامی یارای مقابله با آنها را نداشته باشند، به مباحثه بپردازند.

در همین زمینه یکی از روحانیان حاضر در این مکان مقدس که با خبرنگار صراط گفتگو می‌کرد گفت: این افراد اگر در مباحث خود غالب شوند که به هدف خود رسیده و ضمن تحقیر شیعیان امیر المومنین(علیه السلام) و درگیر کردن آنها با شبهات ،مانع از بهره گیری آنها از فیض زیارت شده‌اند.
این روحانی محترم افزود:از سوی دیگر در صورتیکه افراد آشنا با مباحث کلامی و اعتقادی و مسلط به مبانی، با این گروه وارد بحث شده و موفق به مغلوب کردن آنها و اثبات حقانيت عقاید حقه تشیع شوند ،معمولا با برخورد بد مروجان وهابی مستقر در بقیع مواجه شده که این مروجان بعضا با وارد کردن تهمت توهین به صحابه به افرادي كه موفق به مغلوب كردن آنها در مباحثه شده‌اند، زمینه دستگیری آنها را توسط نیروهای امنیتی مستقر در بقیع فراهم ساخته که بلافاصله افراد دستگیر شده به دادگاههای مستقر در نزدیکی همین مکان منتقل و در يك محاكمه صوري به تحمل شلاق و در پی آن حبس محكوم شده که ضمن اينكه سفر زيارتي فرد دستگير شده ضايع شده است، آزاد شدن او نيز منوط به پیگیریهای وزارت خارجه است و تازه معلوم نیست فرد سالم از زندانهای آنها خلاص شود یا خیر!

به نظر این روحانی بهترین کار، بی توجهی به مباحث مطرح شده توسط وهابیون حاضر در قبرستان بقیع و تلاش برای بهره مندی حداکثری از این فرصت کوتاه و استثنایی که شاید تا آخر عمر تکرار نگردد، می باشد.

از طرفي با توجه به در دسترس بودن روحانیان کاروان و امکان گفتگو با آنها در ساعات فراغت و در هتلهای محل استقرار ،افرادی که درباره مسایل اعتقادی دارای شبهه و سوال هستند می‌توانند از این فرصت برای رفع شبهات خود و یافتن پاسخ سوالات خود استفاده کنند و به هيچ وجه در مكان مقدس بقيع به جاي بهره گيري از فرصت زيارت ،خود را با بحث و جدل مشغول نكنند.
همچنين شايسته است تا سازمان حج و زيارت با بررسي اصلي ترين مسايل اعتقادي تشيع كه مورد هجمه وهابيان قرار مي گيرد، با تهيه جزواتي و گردآوري پاسخ شبهات مطرح به صورت مختصر و مفيد ،آن را در اختيار زائران قرار دهد.

در هرحال به نظر می‌رسد با توجه به محدوديت سفر زیارتی عمره و فرصت اندک در طول سفر برای بهره مندی از فیض زیارت و از سویی احتمال تکرار نشدن این فرصت محدود و طلایی، شایسته است تا زایران بدون درگیر کردن خود در مسائل حاشیه ای نهایت تلاش خود را برای بهره مندی از این امکان به کار گیرند.



قبور مطهر ائمه بقيع(عليهم السلام)،عباس ابن عبدالمطلب و فاطمه بنت اسد









يك مروج وهابيت در حال شبهه افكني و مباحثه با زوار ايراني























جشن میلاد سراسر نور امام حسین علیه السلام در بیت مرجعیت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله

جشن میلاد سراسر نور امام حسین علیه السلام در بیت مرجعیت


در خجسته سالروز ولادت سراسر نور سوّمین پیشوای مسلمانان جهان، جگر گوشه ی رسول خدا صلی الله علیه وآله، سفینة النجاة، حضرت امام حسین علیه السلام بیت مکرم بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی غرق در نور و سرور بود.

در این محفل نورانی که آکنده از جشن و شادی و تبریک و تهنیت و مدیحه سرایی میلاد مسعود رحمت الله الواسعة امام حسین علیه السلام بود، جمع کثیری از محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، اعم از علما، فضلا، فعالان فرهنگی، شخصیت های رسانه ای، اقشار مختلف جامعه و زوار کریمه ی اهل بیت علیهم السلام فاطمه ی معصومه سلام الله علیها جهت عرض تبریک به محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی نائل و این میلاد فرخنده را به ایشان و بیت مکرمشان تبریک و تهنیت گفتند.

مرجع عالیقدر نیز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، طلوع خورشید حسینی را به همه ی شیعیان و محبین آل الله تبریک گفتند و فرج و ظهور امام زمان ارواحنافداه را از خدای متعال مسئلت نمودند.
 
 
 
 

مدیران صدا و سیما در خصوص روابط زن و مرد نامحرم در "ساختمان پزشكان " توضیح دهند !

مدیران صدا و سیما در خصوص روابط زن و مرد نامحرم در "ساختمان پزشكان " توضیح دهند !
برخی سریالهای تولیدی در صدا و سیما پرده های عفت را در روابط بین زن و مرد نامحرم میدرد
آقاي ضرغامي چرا در سريال ساختمان پزشكان توهين به والدين به‌خصوص به پدر مي‌شود؟ شما اهانت برادران به هم، نگاه‌هاي لذت‌گراي زن‌ومرد نامحرم به هم، روابط غيرعرفي زن و مرد نامحرم كه در اين سريال يافت مي‌شود را چگونه توجيه و تفسير مي‌كنيد؟
 
SHIA-NEWS شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، پخش سريالي موسوم به ساختمان پزشكان واكنش‌هايي را در سطوح مختلف جامعه برانگيخته است. منتقدان استفاده از ديالوگ‌هاي سطحي و بعضاً اهانت‌آميز، القا و ترويج دروغ‌گويي و همچنين تضعيف روابط خانوادگي را از جمله موارد قابل تأمل اين سريال تلويزيوني مي‌دانند. 
چند سالي است كه صدا و سيما - و نه رسانه ملي – سياست(!) توليد برنامه‌هاي طنز را علم كرده است كه در ابتداي امر مبنا بر اين قرار بود كه به‌واسطه توليد آثار تلويزيوني دراين ژانر از بار استرس‌هايي كه امروزه به‌خاطر نوع زندگي ماشيني بر اجتماع وارد مي‌شود، بكاهد. اما الحمدُ للهِ وَ المِنـَــه اين قضيه در حد شعار باقي ماند و توليد آثار طنز با رشد معكوسي كه تا امروز شاهد آن بوده ايم، خودش به يكي از مهمترين دغدغه هاي اجتماعي تبديل شده و به قول معروف قوز بالا قوز شده است.
حجت موجه اين مدعا پخش سريال مبتذل ساختمان پزشكان مي باشد كه اين شبها روي آنتن شبكه سه سيما مي رود. جاي تعجب است كه گاهي تحليل هاي بي‌اس و اساس در مورد اين سريال صورت مي گيرد كه بعضي ها كارگرداني سروش صحت و برخي ديگر نوشتار برادران قاسم‌خاني را يك پديده عنوان مي كنند و جالبتر اينكه هيچ دليل قاطع و توضيح متقاعد كننده اي براي اظهار نظرهاي خود در چنته ندارند. كه بايد در اينجا اذعان داشت كه اظهار نظرهايي چنين فاضلانه نتيجه همان بيزنسي است كه پشت پرده توليد بعضي از آثار تلويزيوني و سينمايي به عنوان "حق الزحمه " و در واقع به‌عنوان "حق و حساب " جريان دارد. با زبان ساده‌تر نويسنده مطالب مذكور كه عنوان منتقد را به دنبال خود يدك مي كشد براي نقد اين سريال به عقايد و شرافت خود چوب حراج زده و . . . .

به همين خاطر در ادامه اين مبحث نگاهي به محتوا و ساختار اين مجموعه خواهيم داشت.

در آغاز بحث بايد به اين نكته مهم اشاره كرد كه اصطلاح "سريال طنز " اصطلاحي كاملاً اشتباه است، زيرا كار طنز منحصراً به آثار ادبي اطلاق مي شود و كارهاي طنز در عرصه تصوير به اصطلاح كمدي و كميك مصطلح هستند.

اما به لحاظ فني در هنر فيلمنامه نويسي بايد گفت كه با توجه به اينكه برادران قاسم‌خاني در سريالهاي كميك شبهاي برره، پاورچين و آثار ديگر با مهران مديري سابقه همكاري داشته اند و در سريال شبانه ساختمان پزشكان هم در كسوت فيلمنامه نويس ظاهر شده اند، در نتيجه شيوه و قالب نوشتاري اين سريال به لحاظ شخصيت پردازي ها، استفاده از يك لوكيشن ثابت مثل مطب براي پي‌گيري روند قصه، حساسيت و نگاه خاص كاراكترها به مقوله پول، جنس ديالوگها، كودن بودن كاراكترها، نارو زدن آدمهاي قصه به هم زماني كه پاي مباحث مالي وسط باشد و نحوه انتخاب شخصيت ها كه عموماً رابطه خانوادگي با هم دارند و در رأس آنها پدر و مادر به عنوان اهرم فشار و اجبار و اشخاصي كه حق وتوي مسائل را دارند در سريال ساختمان پزشكان كاملاً منطبق بر كارهاي قبلي مديري است و از اشل‌هايي كه اين كارگردان در آثارش لحاظ كرده تبعيت مي كند. همين طور در انتخاب داستان اپيزودها هم اين سريال دنباله‌روي كارهاي كميك قبلي سيما مي باشد كه در اين راستا مي توان به تباني فرزندان براي يك اقدام خاص مثل مسافرت رفتن و لو رفتن همين اقدام در پايان هر اپيزود اشاره كرد. با اين اوصاف به نظر مي رسد كه برادران قاسم‌خاني هم در نوشتار كارهاي كميك دچار تكرار شده اند.

در بحث كارگرداني سريال ساختمان پزشكان، شاخصه هاي تقليد از آثار كميك‌كاران قبلي، به‌خصوص مهران مديري بيشتر و پررنگ‌تر به چشم مي خورد و كارگردان در ابتداي امر از تحليل و توضيح شخصيتها براي بازيگران عاجز بوده است كه براي نمونه مي توان به نقش كتي با بازي مونا فرجاد اشاره كرد كه به‌عنوان روانشناس و همسر سابق قهرمان داستان يعني نيما افشار در اين سريال حضور دارد كه هيچ نشانه و شاخصي كه مبين روانشناس بودن او باشد در اين سريال ديده نمي شود.

در بحث بازي گرفتن از بازيگران هم بايد اذعان داشت كه صحت بسيار ضعيف عمل كرده است و اين مدعا با نگاهي به بازي هايي كه مطلقاً يك‌دست نيست به اثبات مي رسد به عبارت ديگر بازي هاي نسبتاً روان مثل بازي هومن برق‌نورد (ناصر) به استعداد خود بازيگر برمي‌گردد و در مقابل كارگردان در بازي گرفتن از بازيگران ضعيف مثل بازي فرناز رهنما (نازنين) و مونا فرجاد (كتي) ناموفق بوده است. يكي ديگر از مواردي كه رصد آن به‌سرعت بازيهاي ديگري را براي مخاطب تداعي مي‌كند باز به حوزه بازي گرفتن از بازيگر مربوط مي شود، بحث ريكشن يا عكس العمل بازيگران مقابل عملكرد همديگر است كه براي نمونه مي‌توان به ريكشن دادنهاي هوشنگ حريرچيان (نقش پدر) اشاره كرد كه در برخورد با مسائل مالي دهانش باز و بي‌حركت مي‌ماند كه اين افه در بازي حريرچيان سريعاً ذهن را به بازي جواد رضويان در سريال پاورچين و بازي در نقش داوود پيوند مي‌زند و از طرفي لهجه اصفهاني او و برخوردش با خانمها يادآور بازي‌هاي غيراخلاقي رضا ارحام صدر در فيلم‌فارسي‌هاي قبل از انقلاب است.

اما استفاده از بن‌مايه‌هاي كميك كه به دو بخش فيلمنامه و كارگرداني مربوط مي‌شود بدترين بخش توليد سريال ساختمان پزشكان است. به اين مفهوم كه به نظر مي‌رسد نويسنده و كارگردان براي رسيدن به يك كار كميك مهمترين اصول اخلاقي و ارزشهاي خانواده و جامعه ايراني را زير پا گذاشته و خواسته و ناخواسته سعي در القاي باوري ديگر در بحث محرميت داشته‌اند. به طوري كه اكثر برخوردها و روابط زنان و مردان در اين سريال غالباً به برخوردهاي جنسيتي تبديل شده است.

براي نمونه مي‌توان به سكانسي كه پدر خانواده به‌علت شكستگي پا در منزل بستري مي‌باشد و براي فيزيوتراپي وي خانم پرستاري جوان به منزل مي‌آيد و در همين حين با تماس تلفني كه از آن مرگ مادر و همسر حريرچيان القا مي شود، مريض در اتاقي كه تصويري از آن ارائه نمي شود و تنها صداي پدر و پرستار شنيده مي‌شود خيلي زود گريه‌اش بند مي آيد و با تكرار ديالوگي شرم‌آور با صداي بلند مي‌خندد و با پرستار شوخي مي‌كند.

حال اين سوال مطرح مي شود كه جناب آقاي ضرغامي در سازمان تحت امر شما چه اتفاقي مي افتد كه سريال ساختمان پزشكان كه قبل از پخش در بيانيه اي از سوي مسئولان شبكه سه سيما به دلايل بار كم طنز و سطح نازل طنز، ‌مورد هجوم قرار گرفتن جامعه روانپزشكان، عدم استفاده از چهره‌هاي شاخص طنز، بازي با اعصاب مردم و . . . از كنداكتور پخش حذف و چهارچرخ جايگزين آن شد، به‌يك‌باره نقاط ضعفش به نقاط قوت تبديل مي شود و مسئولان شبكه سيما دومرتبه به‌خاطر تنوير افكار عمومي در بيانيه اي ديگر كه به رسانه ها ارسال مي كنند به طرفداري از اين سريال مي پردازند و به كارنامه پربار هنري نويسنده و كارگردان اين سريال اشاره مي‌كنند؟

آقاي ضرغامي، چرا در اين سريال توهين و بي‌مهري به والدين به‌خصوص به پدر صورت مي‌گيرد؟ شما اهانت برادران به هم، نگاه‌هاي لذت‌گراي زن و مرد نامحرم به هم، شكستن حريم ميان زن و مرد و استفاده مكرر ديالوگ "مي‌زنم تو دهنت! " كه تكيه كلام نازنين همسر دكتر افشار است خطاب به شوهرش، روابط غيرعرفي و غيرمنطقي زن و مرد نامحرم مثل رابطه نازنين و هومن (بيژن بنفشه‌خواه) و ديگر مواردي كه به‌شكرانه فعاليت هاي رسانه ملي به وفور در اين سريال يافت مي شود را چگونه توجيه و تفسير مي كنيد؟

آقاي ضرغامي، بهتر است بدانيد از بس سازمان صدا و سيما در مظان اتهام واقع شده كه متاسفانه اين باور دارد در ذهنمان شكل مي گيرد كه خط سير حركت رسانه ملي با خط سير رسانه ها و شبكه هاي تلويزيوني معاند نظام و ايران و اسلام، با اندكي تفاوت، خواسته يا ناخواسته، در يك جهت قرار گرفته اند.


منبع :پايگاه اطلاع‌رساني نداي انقلاب

* نام:

دیدار اقشار مختلف مردم از کشورهای هند و عربستان با آیت الله العظمی شیرازی دام ظله

دیدار اقشار مختلف مردم از کشورهای هند و عربستان با آیت الله العظمی شیرازی دام ظله


جمعی از متولیان و اداره کنندگان مرقد فقیه اصولی، متکلم، محدث رجالی و شاعر و عالم بزرگ عهد صفویه، قاضی سید نورالله حسینی مرعشی شوشتری، مشهور به "شهید ثالث"در شهر «آگرا» ی هندوستان از جمله حجت الاسلام سید شوذب کاظم جرولی و سید عمار کاظم جرولی در شهر مقدس قم با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند و گزارشی از فعالیت های خود و اداره ی مرقد علامه شهید شوشتری تقدیم مرجع عالیقدر کردند.

معظم له پس از خوش آمدگویی میهمانان را به اهمیت دادن بیش از پیش به فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام سفارش کردند.
 
 
حجت الاسلام سید عباس نقوی از نمایندگان مرجع عالیقدر در شهر «لکنهو»ی هند به همراه جمعی از فضلای حوزه ی علمیه ی این شهر با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام سید عباس نقوی گزارشی از اوضاع پیروان اهل بیت علیهم السلام و روند آموزشی حوزه ی علمیه ی در شهر لکنهو تقدیم معظم له کرد.

سپس مرجع عالیقدر طی سخنانی میهمانان را به تلاش بی وقفه در راه نشر و معرفی اندیشه ی اهل بیت علیهم السلام سفارش و بر ضرورت آن تأکید نمودند.
 
 
جمعی از مردان و زنان شرکت کننده در کاروان زیارتی «نور الرضوی» از منطقه ی «احساء» عربستان با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند و معظم له ضمن خوش آمد گویی، برای توفیق روز افزون آنان در راه کسب هرچه بیشتر خشنودی خدای متعال دعا کردند.

آن گاه میهمانان به سخنان فرزند مرجع راحل، حجت الاسلام سید محمد علی شیرازی گوش فرا دادند. ایشان در سخنان خود با تبیین موضوع «اطاعت از خدا و امام شناسی» به روایت ابوبصیر اشاره نمود و افزود: امام صادق علیه السلام در تبیین آیه ی «وَمَن یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثِیرًا؛ و به هرکه حکمت عطا شده نیکی فراوان داده شده» فرمودند: [مراد از حکمت] امام شناسی و دوری جستن از گناهانی است که خدای متعال دوزخ را کیفر آن قرار داده است»(1).

حجت الاسلام شیرازی در همین معنا روایتی دیگر از ابوبصیر از امام صادق علیه السلام نقل کرد که در تفسیر بخش نخستین همین آیه، یعنی «یُؤتِی الْحِکْمَةَ مَن یَشَاء؛ به هرکه خواهد حکمت عطا کند» فرمودند: [مراد] فرمانبرداری از خدا و شناخت امام [معصوم] است»(2).

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1. اصول کافی، ج2، ص284، حدیث20.
2. سید شرف الدین حسینی، تأویل الآیات الظاهرة، ص103.
 
 

دیدار مسئولان مؤسسه ی رسول اعظم صلی الله علیه وآله و هیئت «الزهراء» بصره با مرجع عالیقدر

دیدار مسئولان مؤسسه ی رسول اعظم صلی الله علیه وآله و هیئت «الزهراء» بصره با مرجع عالیقدر


جمعی از شیعیان و ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام از استان بصره ی عراق در شهرمقدس قم با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند.

در این دیدار هیئتی نیز به نمایندگی مؤسسه ی فرهنگی ـ اطلاع رسانی رسول اعظم صلی الله علیه وآله واحد بصره و اعضای هیئت «الزهراء» این میهمانان را همراهی می کردند که آنان نیز از سوی مرجع عالیقدر مورد استقبال قرار گرفتند و معظم له برای قبولی اعمال و طاعاتشان دعا کردند و توفیق روزافزون آنان را در خدمت به اهداف و راه اهل بیت علیهم السلام از خدای متعال خواستار شدند.

سپس مسئول هیئت «الزهراء» با تشکر و قدردانی از دفتر مرجع عالیقدر در شهر مقدس قم، گزارشی مختصر از فعالیت های مؤسسه ی فرهنگی ـ اطلاع رسانی رسول اعظم صلی الله علیه وآله واحد بصره و هیئت الزهراء ارائه نمود.

آن گاه فرزند مرجع عالیقدر، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسین حسینی شیرازی دامت برکاته در جمع میهمانان حضور یافتند و در بیاناتی بر اهمیت احیاء و بزرگداشت شعائر اهل بیت علیهم السلام به ویژه شعائر حسینی، تمسک به اهل بیت علیهم السلام و پایبندی به آموزه های آن پاکان تأکید کردند و اظهار داشتند: در پایبندی به آموزه های اهل بیت علیهم السلام منافع و فواید فراوان مادی و معنوی، دنیایی و آخرتی نهفته است، لذا مؤمنان باید بر شناخت خود نسبت به این خاندان پاک بیفزایند و هرچه بیشتر به ولایت و درستی آنان پایبند باشند، چراکه سعادت دو جهان در گرو این شناخت و پایبندی است.



انتشار 12قصیده شاعرمسیحی درمدح اهلبیت

انتشار 12قصیده شاعرمسیحی درمدح اهلبیت

در آستانه ماه شعبان، كتاب " ریاحین الإمامة " مجموعه اشعار میشال كعدی ادیب مسیحی لبنانی منتشر شد .

این مجموعه كه حاوی دوازده قصیده در مدح اهل بیت است، توسط انتشارات بین المللی مثلث در بیروت به چاپ رسیده و دومین اثر این شاعر و نویسنده مسیحی در ستایش اهل بیت است .

میشال كعدی كه سالها پیش برای دو كتاب از آثار سلیمان كتانی نیز مقدمه نوشته ، از دیرباز به اهل بیت ارادت و علاقه داشته و به خاطر توصیه پدرش رساله دكتری خود را به شخصیت و زندگی امام علی علیه السلام اختصاص داده است .
وی پیش از این نیز كتابی در باره امام علی منتشر كرده و اینك در كتاب جدید خود به موضوعات متنوعی از جمله :‌" عید غدیر " ، " عاشورا " ،" حضرت امام حسین " ، " حضرت زینب " و " جنگ بدر " پرداخته است . وی كه در حال حاضر تألیف كتابی در باره امام سجاد علیه السلام را آغاز كرده است قصد دارد در آینده نزدیك كتابی پیرامون شخصیت ادبی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها منتشر كند .

وی معتقد است برجستگی ابعاد ادبی و فصاحت و بلاغت پیامبر اكرم و امیرالمؤمنین باعث شده تا بُعد ادبی شخصیت حضرت زهرا مورد توجه قرار نگیرد . او ضمن تأكید بر این نكته ضمن اشاره به برخی از خطبه ها و نوشته های آن حضرت می گوید : فاطمه زهرا نخستین ادیبه در جهان بوده است .

كتاب " ریاحین الامامة " دومین مجموعه از آثار شعرا و نویسندگان مسیحی پیرامون اهل بیت است كه پس از كتاب " ملحمة الحسین " توسط مؤسسه مثلث منتشر شده است و این مؤسسه در آینده نزدیك نیز چند اثر جدید از آثار نویسندگان مسیحی لبنان در باره اسلام و اهل بیت را به بازار عرضه خواهد كر

بهترین شعری كه تاكنون در وصف محمد (ص) سروده شده

بهترین شعری كه تاكنون در وصف محمد (ص) سروده شده

جمال الدین عبدالرزاق اصفهانی (م ح 588) از شاعران برجسته دوره سلجوقی ـ خوارزمشاهی و عصر ویرانی اصفهان به خاطر اختلافات مذهبی و سیاسی است. دیوان وی برجای مانده و تركیب بند ذیل از اوست كه به اعتراف بسیاری از ادیبان و شاعران و مورخان اهل ادب بهترین تركیب بندی است كه تاكنون در وصف رسول اكرم (ص) سروده شده است:

ای از بر سدره شاهراهت
وای قبّه ی عرش تكیه گاهت

ای طاق نهم رواق بالا
بشكسته ز گوشه ی كلاهت

هم عقل دویده در ركابت
هم شرع خزیده در پناهت

ای چرخ كبود ژنده دلقی
در گردن پیر خانقاهت

مه طاسك گردن سمندت
شب طرّه ی پرچم سیاهت

جبریل مقیم آستانت
افلاك حریم بارگاهت

چرخ ار چه رفیع، خاك پایت
عقل ارچه بزرگ، طفل راهت

خورده است خدا ز روی تعظیم
سوگند به روی همچو ماهت

ایزد كه رقیب جان خرد كرد
نام تو ردیف نام خود كرد

ای نام تو دستگیر آدم
و ای خلق تو پایمرد عالم

فرّاش درت كلیم عمران
چاووش رهت مسیح مریم

از نام محمّدیت میمی
حلقه شده این بلند طارم

تو در عدم و گرفته قدرت
اقطاع وجود زیر خاتم

در خدمتت انبیا مشرّف
وز حرمتت آدمی مكرّم

از امر مبارك تو رفته
هم بر سر حرفت خود آدم

تا بود به وقت خلوت تو
نه عرش و نه جبرئیل محرم

نایافته عزّ التفاتی
پیش تو زمین و آسمان هم

كونین نواله ای ز جودت
افلاك طفیلی وجودت

ای مسند تو ورای افلاك
صدر تو و خاك توده حاشاك

هرچ آن سمت حدوث دارد
در دیده ی همّت تو خاشاك

طغرای جلال تو لعمرك
منشور ولایت تو لولاك

نُه حقّه و هفت مهره پیشت
دست تو و دامن تو زان پاك

در راه تو زخم محض مرهم
بر یاد تو زهر عین تریاك

در عهد نبوّت تو آدم
پوشیده هنوز خرقه ی خاك

تو كرده اشارت از سر انگشت
مَه قرطه ی پرنیان زده چاك

نقش صفحات رایت تو
لولاك لما خلقت الافلاك

خواب تو ولا یَنامُ قلبی
خوان تو اَبیتُ عِندَ رَبّی

ای آرزوی قـََدَر لقایت
وای قبله ی آسمان سرایت

در عالم نطق، هیچ ناطق
ناگفته سزای تو ثنایت

هر جای كه خواجه ای غلامت
هر جای كه خسروی گدایت

هم تابش اختران ز رویت
هم جنبش آسمان برایت

جانداروی عاشقان حدیثت
قفل دل گمرهان دعایت

اندوخته ی سپهر و انجم
برنامده ده یك عطایت

بر شهپر جبرئیل نِه زین
تا لاف زند ز كبریایت

بر دیده ی آسمان قدم نِه
تا سرمه كشد ز خاك پایت

ای كرده بزیر پای كونین
بگذشته ز حد قاب قوسین


ای حجره ی دل به تو منوّر
وای عالم جان ز تو معطر

ای شخص تو عصمت مجسّم
وای ذات تو رحمت مصوّر

بی یاد تو ذكرها مزوَّر
بی نام تو وِردها مبتـَّر

خاك تو نهال شاخ طوبی
دست تو زهاب آب كوثر

ای از نفس نسیم خلقت
نُه گوی فلك چو گوی عنبر

از یَعصِمكَ الله اینت جوشن
وزیغفرك الله آنت مغفر

تو ایمنی از حدوث گو باش
عالم همه خشك یا همه تر

تو فارغی از وجود، گو شو
بطحا همه سنگ یا همه زر

طاووس ملائكه بَریدت
سرخیل مقرّبان مُریدت

ای شرع تو چیره چون به شب روز
وای خیل تو بر ستاره پیروز

ای عقلِ گره گشای معنی
در حلقه ی درس تو نوآموز

ای تیغ تو كفر را كفن باف
نعلین تو عرش را كُلـَه دوز

ای مذهب ها ز بعثت تو
چون مكتبها به عید نوروز

از موی تو رنگ كسوت شب
وز روی تو نور چهره ی روز

حلم تو شگرف دوزخ آشام
خشم تو عظیم آسمان سوز

ماه سر خیمه ی جلالت
در عالم علو مجلس افروز

بنموده نشان روی فردا
آیینه ی معجز تو امروز

ای گفته صحیح و كرده تصریح
در دست تو سنگریزه تسبیح

هر آدمیی كه او ثنا گفت
هرچ آن نه ثنای تو خطا گفت

خود خاطر شاعری چه سنجد؟
نعت تو سزای تو خدا گفت

گرچه نه سزای حضرت توست
بپذیر هر آنچه این گدا گفت

هر چند فضول گوی مردی است
آخر نه ثنای مصطفی گفت؟

در عمر هر آنچه گفت یا كرد
نادانی كرد و ناسزا گفت

زان گفته و كرده گر بپرسند
كز بهر چه كرد یا چرا گفت؟

این خواهد بود عُدّت او
كفاره ی هر چه كرد یا گفت

تو محو كن از جریده ی او
هر هرزه كه از سر هوا گفت

چون نیست بضاعتی ز طاعت
از ما گنه و ز تو شفاعت

عامل انفجار حرم عسكریین به اعدام محكوم شد

عامل انفجار حرم عسكریین به اعدام محكوم شد

این خبر، صبح امروز و همزمان با ورود تابوت نمادین حضرت امام موسی كاظم (ع) به حرم این امام در كاظمین و از بلندگوهای این حرم اعلام شد.

امل انفجار تروریستی حرم مطهر امامین عسكریین (ع) در سامرا به اعدام محكوم شد.


به گزارش رسا، «یسری فاخر محمد علی الطریق» جنایت كار تونسی و عامل انفجار حرم مطهر امامین عسكریین در سامرا كه در سال ۲۰۰۶ میلادی رخ داد در دادگاه عراق به اعدام محكوم شد.

این خبر، صبح امروز و همزمان با ورود تابوت نمادین حضرت امام موسی كاظم (ع) به حرم این امام در كاظمین و از بلندگوهای این حرم اعلام شد.

خضیر الخزاعی، معاون رئیس جمهور عراق به صورت رسمی با این حكم موافقت كرده و این تروریست در روزهای آینده به سزای عمل خود رسیده و اعدام خواهد شد.

10 هزار انجیل برای تبلیغ مسیحیت در راه ایران است

اعتراف مسیحیان به تبلیغات در کلیساهای خانگی ایران؛

10 هزار انجیل برای تبلیغ مسیحیت در راه ایران است

اما باز با وجود چنین جو سنگینی، ایمانداران و پیروان راستین عیسی مسیح در ایران  همچنان حضور دارند و کلام خدا را در کشورشان به گوش مردم می رسانند. پایداری مسیحیان در ایران کارساز بوده و کلیساهای خانگی در بین مردم و بخصوص جوانان بطور باور نکردنی در حال زیاد شدن است.
به گزارش شیعه آنلاین، تبلیغ دین مسیحیت طی چند سال اخیر در جمهوری اسلامی ایران شدت یافته به گونه ای که به یکی از اصلی ترین خطرات تهدید کننده جوانان تبدیل شده است.

سایت خبری «محبت نیوز» که خود را آژانس خبری مسیحیان ایران معرفی می کند، در خبری تحت عنوان «با تمام خـطرات"انجیـل ها" به ایـران فرستاده می شوند!» به تبلیغات شدید در ایران اعتراف کرده است.

این سایت در بخشی از خبر خود می نویسد: عدم چاپ و انتشار کتاب مقدس فارسی با تائید کلیساهای رسمی در داخل ایران و دسترسی آسان به آن برای ایرانیان مسیحی یکی از مشکلات اساسی است، اما با وجود  این خطرات "انجیل ها " به ایران فرستاده می شوند.

«محبت نیوز» می افزاید: جمهوری اسلامی در لیست و فهرست سالانه جفا بر مسیحیان در جهان که هر ساله از سوی سازمان مسیحی "درهای باز" منتشر می گردد در رتبه دوم این لیست  قرار دارد. مسیحیان در جمهوری اسلامی به لحاظ تعداد در اقلیت هستند و بهای سنگینی نیز تاکنون برای ایمانشان پرداخته  و این جفاها نیز همچنان ادامه دارد. اما باز با وجود چنین جو سنگینی، ایمانداران و پیروان راستین عیسی مسیح در ایران  همچنان حضور دارند و کلام خدا را در کشورشان به گوش مردم می رسانند. پایداری مسیحیان در ایران کارساز بوده و کلیساهای خانگی در بین مردم و بخصوص جوانان بطور باور نکردنی در حال زیاد شدن است.

این سایت در ادامه اعترافات خطرناک خود به نقل از "کن لگات" از سازمان خدماتی "ورلد سرو" در کانادا می نویسد: ما فکر می کنیم با توجه به شرایط این فرصت شگفت انگیزی است که "انجیل" را در دسترس جوانان ایرانی قرار دهیم؛ ایران هم کشور جوانی است و جوانان این کشور به طرز خارق العاده ای پذیرای پیغام و تعالیم انجیل هستند. این سازمان همچنین تصمیم دارد تا 10 هزار انجیل و مزامیر را به ایران فرستاده و در آنجا به دست مسیحیان برساند.

خرید و فروش سهام

خرید و فروش سهام


سؤال: آیا سرمایه گذاری در بازار سهام و خرید و فروش سهام جایز است؟
جواب: چنانچه سهام شرکت هایی که معاملات حلال انجام می دهند باشد اشکال ندارد.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

 
   


وصیت به اهدای عضو

وصیت به اهدای عضو


سؤال: آیا وصیت کردن به اهدای عضو بعد از مرگ صحیح است؟
جواب: صحیح است، ولی جدا کردن عضو تا مرگ کامل نشده باشد جایز نیست.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

تعیین سال خمسی

تعیین سال خمسی


سؤال: آیا تعیین سال خمسی برای انسان لازم است؟
جواب: برای افرادی که درآمدی گرچه کم مانند پول تو جیبی که پدر به اولاد یا شوهر به زوجه خود می دهد داشته باشند، لازم است.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

 

مقابله با بدحجابی

مقابله با بدحجابی

سؤال: راهکارهای مقابله با بدحجابی را بیان بفرمایید؟
جواب: هیچ راه کاری مانند فرهنگ سازی حجاب نمی تواند مقابله با بی حجابی و یا بدحجابی کند، البته فرهنگ سازی نیاز به بسیج شدن کل دستگاه های پرورشی، از مدرسه و دانشگاه و حوزه تا رادیو و تلویزیون، و از خانه تا خیابان و محیط کار، و از کتاب تا مجله و روزنامه و غیره دارد.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

 

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: ان شاء الله بزودی آزادی سراسر جهان را فرا خواهد گرفت

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: ان شاء الله بزودی آزادی سراسر جهان را فرا خواهد گرفت


جمعی از نخبگان و فرهیختگان مستبصر راه یافته به مذهب حقه تشیع از کشورهای تونس و فلسطین از جمله آقایان سید صلاح الدین مغرانی از جنوب تونس، دکتر محمد هشام سلطان از شهر الخلیلِ فلسطین اشغالی، متخصص در عقاید و فلسفه و فارغ التحصیل دانشگاه الازهر مصر و استاد دانشگاه اردن و آقای رضوی مدیر مؤسسه ی تیجانی در شهر مقدس قم با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند و مورد استقبال ایشان قرار گرفتند.

در ابتدای این دیدار آقای صلاح الدین و دکتر محمد هشام گزارشی از اوضاع جاری تونس و اردن، به ویژه درباره ی اوضاع شیعیان آن دیار به معظم له ارائه داده و یادآوری کرد که در آن کشورها با اندیشه های شیعی و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام برخورد می شود و شیعیان در تنگنا و در معرض آزار و اذیت قرار دارند.

آقای صلاح الدین با تأکید بر این مطلب که مؤمنان و علمای عراق و ایران باید از شرایط و فرصت آزادی موجود در تونسِ پس از سقوط دیکتاتور کمال استفاده را نموده و در راه نشر و معرفی اندیشه و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در آن مناطق بکوشند.

سپس میهمانان به رهنمودهای مرجع عالیقدر گوش فرا دادند. ایشان خطاب به میهمانان فرمودند: امام امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: «مرارة الدنیا حلاوة الآخرة؛(1) تلخ کامی های دنیا [مایه ی] شیرین کامی در آخرت است».

این سخن امیرالمؤمنین علیه السلام بهترین مددکار به هنگام سختی ها و مایه ی همدردی در گرفتاری ماست و نه تنها تحمل مشکلات را برای انسان هموار می کند، بلکه او را به استقبال از مشکلات وا می دارد.

معظم له افزودند: شما هرچه در راه خدا و راه حق سختی ببینید و به علت سختی ها و آزارها کام تان تلخ شود، به همان اندازه در آخرت شیرین کام و شادمان خواهید شد، پس تلخ کامی های مسیری که در آن گام نهاده اید گوارای تان باد و بدانید که پیش از شما کسانی که خود را وقف اهل بیت علیهم السلام کرده بودند صدها و هزاران بار بیش از شما سختی کشیدند و تلخی ستم چشیدند.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در ادامه به نمونه ای از سختی ها و فشارهای فراوانی که در طول تاریخ بر مروّجین مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام وارد شد اشاره و فرمودند: محمد بن عُمیر از اصحاب خاصِّ امام کاظم علیه السلام بود. هارون الرشید او را بازداشت کرد و هفده سال او را به زندان افکند و سخت ترین شکنجه ها را در حق او روا داشت:

بنا به نقل تاریخ شکنجه هایی چون: سیلی زدن های مداوم، زدن با چوبدستی، زدن با تازیانه، زدن با چوبی پهن و دراز که ده ها میخ در آن تعبیه شده و نوک تیز آن از دیگر طرف چوب برآمده بود، از شیوه های رایج شکنجه در روزگار بنی العباس بود. استفاده از چوب میخ آجین بدین صورت بود که زندانی را برهنه می کردند و مأمور چوب را در دست می گرفت و با ضربه ای سخت آن را بر بدن محکوم می کوفت که در نتیجه سرهای تیز میخ به بدن او وارد می شد و آن شخص بیهوش می شد. جلاد درنگ می کرد تا محکوم به هوش بیاید و شکنجه تکرار می شد.

محمد بن عُمیر در طول هفده سالی که در زندان هارون بود هزار ضربه ی این ابزار شکنجه را بر خود هموار کرد.

مرجع عالیقدر در ادامه ی سخنان خود به روند رویدادها و تحولات اخیر کشورهای عربی پرداخته، فرمودند: ان شاء الله بزودی آزادی سراسر جهان را فرا خواهد گرفت، اما باید بیدار بود و با احتیاط رفتار کرد، زیرا غربی ها، لائیک ها، کمونیست ها، وهابی ها و صوفیان بیشترین استفاده را از آزادی می برند، لذا مؤمنان باید اولین و بیشترین استفاده کننده از موهبت آزادی ـ آن هم برای حق و در راه حق ـ باشند. باید توجه داشت که برجسته ترین مصادیق حق، پیروی عملی از این سخن امام رضا علیه السلام است که فرموده اند: «...یتعلّم علومنا ویعلمها الناس؛(2) دانش ما را فراگیرد و به دیگران بیاموزد».

در این معنا باید همت خود را صرف پسران و دختران جوانِ محصل و دانشجو کنید، بدین معنا که آنان را جذب کرده و بر پایه ی آموزه های الهیِ برگرفته از معارف اهل بیت علیهم السلام به ویژه در زمینه ی اخلاق و عقاید بپرورانید.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در خاتمه تأکید کردند: اخلاق والا و اعتقادات درست، از رسول اکرم صلی الله علیه وآله شخصیتی بی مانند و بزرگ ترین رهبر دوران ها ساخت؛ همان عزیزی که ابتدا رانده شده ی قریش بود و آماج آزار و شکنجه ی آنان قرار داشت.

همگی، به ویژه نسل جوان باید در برخورد با مردم روش رسول خدا صلی الله علیه وآله را در پیش بگیریم و باید اطمینان داشت که خدای متعال و اهل بیت علیهم السلام یاری گر افراد این راه هستند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. نهج البلاغه، حکمت251.
2. وسائل الشیعه، ج27، ص92، حدیث33297.
 

 

بوسیدن همسر وضو را باطل می کند !

فتوای عجیب یک امام جماعت وهابی:

بوسیدن همسر وضو را باطل می کند !

پس از مورد حمله قرار گرفتن این امام جماعت، تعدادی از نمازگزاران او را از دست حمله کنندگان نجات داده و از مسجد فرار دادند / بر اساس فتوای عجیب این امام جماعت، بوسیدن همسر وضو را باطل می کند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از اردن حاکی از آن است که نمازگزاران یک مسجد اردنی امام جماعت آن مسجد را بخاطر صدور یک فتوای عجیب مورد ضرب و شتم قرار دادند.

گفته می شود این درگیری فیزیکی دو روز پیش میان نمازگزاران با امام جماعت مسجد "الفتح" در منطقه "عرجان" در حومه امان پایتخت اردن رخ داد.

بر اساس فتوای عجیب این امام جماعت، بوسیدن همسر وضو را باطل می کند.

پس از مورد حمله قرار گرفتن این امام جماعت، تعدادی از نمازگزاران او را از دست حمله کنندگان نجات داده و از مسجد فرار دادند.

در همین حال نمازگزاران حمله کننده اعلام کردند که روز گذشته با مراجعه به اداره اوقاف و شئونات اسلامی استان امان، از این امام جماعت شکایت کرده و خواستار اخراج وی شده اند.
 

توهين شرم‌آور شبکه سعودي به پيامبر (ص)



توهين شرم‌آور شبکه سعودي به پيامبر (ص)

امروز مسلمانان بايد شاهد اين باشند که در سرزمين وحي و زادگاه رسول خدا، در مجموعه شبکه‌هاي سعودي ام‌بي‌سي، به ساحت پيامبر اکرم، بسادگي توهين شود و شخصيت کامل‌ترين انسان روزگار ناقص توصيف شود.
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از فارس، شبکه ام‌بي‌سي عربستان سعودي در برنامه‌اي با اشاره به ازدواج پيامبر اکرم (ص) با حضرت خديجه (س) به شخصيت ايشان توهين کرد.

شبکه تلويزيوني ام‌بي‌سي (mbc) عربستان سعودي با پخش برنامه‌اي به ساحت مقدس پيامبر اکرم (ص) توهين کرد.

پايگاه وطن در اين خصوص با اشاره به توهين «طارق حبيب» روانپزشکي که در برنامه اين شبکه در حال سخن درباره شخصيت پيامبر اکرم بود، تاکيد کرد که وي به شخصيت رسول خدا توهين کرد.

وطن نوشت: هنوز موج خشم مردمي از طارق حبيب به دليل اظهاراتي که در آن مدعي شده بود مردم شمال و جنوب عربستان متعلق به ديگر کشورها هستند، فروکش نکرده است که در اظهاراتي جديد، شخصيت پيامبر اکرم را «ناقص» توصيف کرد.

حبيب که در قالب روانشناس در حال سخن گفتن درباره ازدواج‌هاي پيامبر اکرم با حضرت خديجه (س) و عايشه بود، مدعي شد که علت ازدواج رسول اعظم با حضرت خديجه که از لحاظ سني، سال‌ها از ايشان بزرگ‌تر بود، [نعوذ بالله] احساس نقص و کمبود شخصيت پيامبر اکرم به مهر مادري بود زيرا ايشان (ص) خيلي زود مادر خود را از دست داد و ايشان با اين ازدواج خواسته است تا اين حس کمبود را جبران کند.

اين سخنان توهين‌آميز که در قالب سخنان روانشناسانه و از شبکه وهابي سعودي‌ها پخش شد، بدون واکنش نمانده است و دکتر وليد الرشودي در مقاله‌اي با نام «طارق حبيب شخصيت خودت ناقص است» تاکيد کرد که «والله انسان از چنين تحليل منحرفي تعجب مي‌کند که چگونه شريعت را مي‌فهمند؟ چگونه کسي که خدا وي را سرپرستي کرده است درباره او قضاوت مي‌شود وقتي که خدا مي‌فرمايد «ألم يجدک يتيما فآوى».

در حالي که کشورهاي غربي به بهانه آزادي بيان به پيامبر اکرم (ص) توهين مي‌کنند و شاهد سکوت نهادها و جوامع مسلمان هستند، امروز مسلمانان بايد شاهد اين باشند که در سرزمين وحي و زادگاه رسول خدا، در مجموعه شبکه‌هاي سعودي ام‌بي‌سي، به ساحت پيامبر اکرم، بسادگي توهين شود و شخصيت کامل‌ترين انسان روزگار ناقص توصيف شود.

دیدار جمعی از علما از کشورهای بحرین، کویت و هند با مرجع عالیقدر

دیدار جمعی از علما از کشورهای بحرین، کویت و هند با مرجع عالیقدر


جمعی از روحانیون، علما، شخصیت ها و زائران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از کشورهای مختلف اسلامی در شهر مقدس قم با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند.

شماری از رهبران «التیار الرسالی» (جریان متعهد) کشور بحرین، از جمله حجج اسلام آقایان سید جعفر علوی و شیخ راشد الراشد جزء میهمانان مرجع عالیقدر بودند.

میهمانان ضمن گفتگوهایی از اوضاع مصیبت بار بحرین و ستم هایی که بر مرد و زن با ایمان این سرزمین اسلامی رواداشته می شود، مانند: سرکوب، شکنجه، تحریکات مذهبی، کشتار جمعی، مصادره ی آزادی ها و نادیده گرفتن حقوق مشروع انسان با مرجع عالیقدر سخن گفتند.

آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان آنان را به صبوری، تحمل سختی ها و مقاومت سفارش و تأکید نمودند که خدای متعال ستمگران را مهلت می دهد، اما بدون کیفر وا نمی نهد و خود وعده داده است که مستضعفان، ستمدیدگان و صابران را از یاری خویش و رستگاری و عزت برخوردار سازد.
 
 
 

 حجت الاسلام شیخ عباس آل جابر، از نمایندگان مرجع عالیقدر در کویت، امام جمعه و جماعتِ مسجد امام باقر علیه السلام دیگر میهمانان مرجع عالیقدر بود.

در این دیدار مسائل متعددی محور گفتگوی وی با مرجع عالیقدر قرار گرفت.
 
 

 آقایان سید ناظر حیدر کاظمی و محمد عباس خان از بازرگانان هند و فعالان در عرصه ی فرهنگ و تبلیغات در راه خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام نیز جزء میهمانان مرجع عالیقدر بودند. در این دیدار، میهمانان گزارشی کوتاه از مهم ترین فعالیت های خود در راه نشر آموزه های اهل بیت علیهم السلام تقدیم مرجع عالیقدر کردند.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در این دیدار بر ضرورت آراستگی به اخلاص و اخلاق والا ـ که اهل بیت علیهم السلام مردم را بدان فرا خوانده اند ـ تأکید کردند و افزودند: این دو ویژگی از عوامل نیل انسان به مقام قُرب خدای متعال و چهارده معصوم علیهم السلام می باشد.
 
 

 مدیر و محصلان مدرسه ی سبطین علیهماالسلام ویژه ی طلاب عرب زبان علوم دینی در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی دیدار نمودند. معظم له پس از دعا و طلب توفیق روز افزون آنان در راه فراگیری علوم آل محمّد علیهم السلام بر ضرورت تلاش فراوان در راه خدمت به آموزه های اهل بیت علیهم السلام تأکید فرمودند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی شیرازی فرزند مرجع عالیقدر در جمع این میهمانان حضور یافته، توصیه ها و رهنمودهایی به میهمانان ارائه دادند.
 
 
 

 و همچنین در دیداری دیگر حجت الاسلام شیخ راضی کریم الطائی، مدیر مدرسه ی علوم اسلامی شهر سماوه ی عراق به همراه جمعی از دانش آموزان با حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند. در این دیدار معظم له از خدای متعال برای آنان توفیق روزافزون در فراگیری علوم آل محمد صلی الله علیه وآله مسئلت نمودند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر حسینی شیرازی (فرزند مرجع راحل) با حضور در جمع میهمانان به نصیحت و توصیه های اخلاقی در پیشرفت علمی و معنوی آنان پرداختند.
 

دیدار رهبر علویان ترکیه با حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی

دیدار رهبر علویان ترکیه با حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی


 
جناب شیخ علی یرل، رهبر علویان شهر انطاکیه ی ترکیه، ناظر جنبش های عید غدیر و مسئول مؤسسه ی اهل بیت علیهم السلام در ترکیه ، به همراه جمعی از ترکان علوی ساکن آلمان در شهر مقدس قم با بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند و از سوی معظم له مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار آقای یرل گزارشی کوتاه درباره ی مهم ترین فعالیت ها و اوضاع پیروان اهل بیت علیهم السلام و علویان در انطاکیه به مرجع عالیقدر تقدیم کرد.

معظم له طی سخنانی بر ضرورت اقتدا و تأسیِ همه جانبه به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، به ویژه در زمینه ی اخلاق والا و پایبندی به تقوای الهی و اخلاص در راه خدا تأکید کردند.

تأسیس مؤسسه ی شیعی (Shia Rights Watch) برای پیگیری حقوق شیعیان جهان

حسب الامر حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی صورت پذیرفت:
تأسیس مؤسسه ی شیعی (Shia Rights Watch) برای پیگیری حقوق شیعیان جهان


 

در پی رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی و با هماهنگی بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی و کوشش جمعی از دانشجویان و استادان رشته ی قانون، کار تأسیس مؤسسه ای برای پیگیری حقوق شیعیان جهان با عنوان «Shia Rights Watch» پایان پذیرفت.

این مؤسسه با شرکت در «نهمین همایش امت» که در تورنتوی کانادا برگزار شد کار خود را آغاز کرد و با پخش تراکت و پوستر، دامنه ی فعالیت خود را به شرکت کنندگان در همایش معرفی کرد. این اعلام موجودیت و معرفی دامنه ی فعالیت، با استقبال تعداد قابل توجهی از حقوقدانان شیعی ـ که از اروپا و آمریکا در همایش گرد آمده بودند ـ روبرو شد.

در این همایش فجایع بحرین و قضایای مشترکِ مهم، مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

شایان ذکر است که شیعیان آمریکا و کانادا در تعطیلات آخرین هفته از ماه مِهِ میلادی، در «همایش امت» که در هتل شرایتون واشنگتن گرد می آمدند و امسال در هتل هیلتون تورنتوی کانادا برگزار شد، شرکت کردند.

گفتنی است که این مؤسسه در واشنگتن آمریکا مستقر می باشد.