افزايش دزدي شبانه از صندوق هاي صدقات

با فعال سازي اين سيستم الکترونيکي، شهروندان مي توانند از طريق خودپرداز، صدقات خود را بوسيله کارت اعتباري نيز پرداخت کنند. بدون شک اين نوع صندوق صدقات به دليل الکترونيکي بودن، از امنيت بالاتري برخوردارند و از دستبرد افراد سارق در امان خواهند بود.
به گزارش شيعه آنلاين، مشاهدات خبرنگار ما حاکي از افزايش چند برابري دزدي شبانه از صندوق هاي صدقات شهري که اکثرا به کميته امداد امام خميني (ره) تعلق دارد، خبر مي دهد. به نظر مي رسد يکي از عوامل موفقيت اين دزدان در دست يابي به هدف خود، رسيدگي و خالي کردن دير به دير اين صندوق ها توسط مأموران مربوطه است.

در همين راستا در يکي از حوادث کشف شده توسط نيروهاي پليس، دو دزد حرفه اي که در هشت ماه گذشته بيش از 25 ميليون تومان از صندوق هاي صدقات شهر مشهد را به سرقت برده بودند، با مورتور سيکلت مسروقه به دام افتادند.

روابط عمومي پليس مشهد در اين باره گفت: تيم آگاهي کلانتري شهرک 36 مشهد ساعت 10 شب سيزدهم شهريور ماه به دو جوان موتور سوار که وسيله نقليه آنها فاقد پلاک بود مظنون شدند و در بازرسي از آنان مبلغ نسبتا زيادي وجه نقد به همراه يک قيچي کوچک کشف کردند. پس از بازداشت و بازجويي از اين دو مظنون، آنان به دزدي بيش از 25 ميليون تومان از صندوق هاي صدقه طي هشت ماه گذشته اعتراف کردند.

از سوي ديگر براي نخستين بار 200 دستگاه «صندوق صدقات خودپرداز الکترونيکي» در مراسمي با حضور سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) و مدير بانک انصار در تهران و تمامی استان هاي کشور رونمایی شد. با فعال سازي اين سيستم الکترونيکي، شهروندان مي توانند از طريق خودپرداز، صدقات خود را بوسيله کارت اعتباري نيز پرداخت کنند. بدون شک اين نوع صندوق صدقات به دليل الکترونيکي بودن، از امنيت بالاتري برخوردارند و از دستبرد افراد سارق در امان خواهند بود.