مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه در حوزه ی حضرت زهرا سلام الله علیها
|
![]() حوزه ی
علمیه ی حضرت زهرا سلام الله علیها در سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله
علیها، مراسم سوگواری این دردانه حسینی را با حضور خواهران طلبه، اساتید و
دیگر اقشار برگزار کرد. این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز و
با مرثیه سرایی در سوگ زهرای سه ساله کربلا، حضرت رقیه سلام الله علیها
ادامه یافت. آن گاه بانوی فاضله، علویه شیرازی درباره ی پرهیزگاری و احیای مجالس حسینی سخنانی ایراد نمود و به گوشه هایی از سیره ی حضرت رقیه سلام الله علیها و چگونگی به شهادت رسیدن حضرتش اشاره داشت. سپس نمایشی توسط گروه نمایش حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها اجرا شد که در آن گوشه هایی از موضع گیری و واکنش هند همسر یزید به هنگام آگاهی اش از حضور اسیران خاندان رسالت علیهم السلام در خرابه ی شام به نمایش گذارده شد. سپس مراسم عزاداری و مرثیه خوانی در سوگ خاندان رسالت علیهم السلام، به ویژه سوگ حضرت رقیه سلام الله علیها برگزار شد. برنامه ی پایانی این مراسم توزیع کتابی با موضوع عاشورا در میان حاضران و خواهرانی بود که در ماه محرم فعالیت داشتند. |
+ نوشته شده در سه شنبه بیست و هشتم دی ۱۳۸۹ ساعت 11:43 توسط روحاني
|
